2018-05-23 08:00Pressmeddelande

Lithells Kycklingvarmkorv

Atria Foodservice lanserar kyld kycklingvarmkorv. Kycklingprodukter uppskattas av många och har en positiv utveckling på marknaden. Kycklingvarmkorv är ett gott och klimatsmart val.

Den klassiska varmkorven har en mild och god smak samt ett härligt knäck när man biter i den. Korven är tillverkad av svensk fågel och rökt på traditionellt vis med alspån.

-Kycklingvarmkorv är en klimatsmart val som uppskattas av alla åldrar och passar utmärkt till våren och sommarens luncher och utflykter. Eller varför inte som ett matigare mellanmål? Korven kan med fördel både värmas varsamt i lättsaltat vatten alternativt stekas eller grillas. Servera gärna med en fräsch och färgrik sallad eller coleslaw med smak av mango eller ingefära för en matigare måltid , säger Stina Leire, Marknadschef på Atria Foodservice.

Korv är en favorit hos många och med en klimatbelastning på 2,7 CO₂e/kg och en kötthalt på 66% är denna kycklingvarmkorv ett bra val till din meny.

Lithells Kycklingvarmkorv är tillverkad på Atrias anläggning i Sköllersta. Atria Foodservice erbjuder restauranger och storkök en bred portfölj av produkter inom kategorierna chark, kyckling, husman, sous vide, vegetariskt, fisk, delikatesser samt dressingar och såser.

För mer information och produktprover, kontakta:
Stina Leire, Atria Foodservice, tel: 070-230 69 03, epost: stina.leire@atria.com

Sara Andersson
Sara Andersson