2016-06-22 08:18Nyheter

Lithells sommarkampanj med Bris

null

Atria Scandinavia har samarbetat med Bris under flera år och pengar samlas in genom gemensamma kampanjer. Under sommaren 2016 kommer varumärket Lithells att skänka 1 krona för varje såld Barnens Grillkorv och Barnens Grillkorv med morot till Bris.

- Det känns mycket bra att samarbeta med Bris och sprida deras budskap. Den aktuella kampanjen äger rum i landets matbutiker under hela sommaren, säger Mathias Grennard, brand manager för Lithells.

Målet med kampanjen är att nå över 200 000 kronor. Pengar som används till att hjälpa och stötta utsatta barn och ungdomar i samhället.

- Ett samarbete av det här slaget gör stor skillnad för Bris och för de barn och unga som vi når ut till. Tack vare samarbetet med Atria kan vi hålla öppet hela sommaren, säger Thomas Örnebjär, sponsorchef på Bris.

---------------------------------------------------

Ge ditt stöd till Bris, mer information finns på bris.se


Om Atria Sweden

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lithells, Sibylla, Lagerbergs Kyckling, Pastejköket, Lönneberga, Ridderheims och TZAY. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Vi levererar trygg mat som producerats på ett ansvarsfullt sätt och som ger välmående och inspiration till våra kunder och konsumenter.