2018-03-29 09:28Nyheter

Ny unik kycklingprodukt för foodservice – ett klimatsmart alternativ.

Atria Sverige har tagit fram en kycklingprodukt i liknande form som Lithells traditionella skinka och lanserar denna unika produkt för Foodservice-marknaden

Lithells kycklingkött är tillverkad i Sverige och är gjord på svensk kyckling som röks över alspån. Finns både som tärnat och strimlat och kan användas precis på samma sätt som vanlig skinka, i både varm och kall matlagning. Används i sallader, pastasåser, gratänger, bakad potatis och på pizzan. Produkten går snabbt att tina och har bra varmhållningsegenskaper.

Art 304395 Kycklingkött, rökt, tärnat SE
Art 304195 Kycklingkött, rökt, strimlat SE

Produkter som ligger rätt i tiden med en låg klimatbelastning på 3,3 CO₂e/kg.
Försäljningen är redan igång och finns att beställas hos storhushållsgrossisterna.

För mer information, vänligen kontakta:
Pernilla Andersson, Product & Brand Manager, Atria Foodservice:
0702 - 94 69 40, pernilla.andersson@atria.com