2017-01-24 08:03Nyheter

Vegetarisk pastej - en efterlängtad nyhet från Pastejköket

Nu kommer en nyhet för alla pastejälskare, en vegetarisk pastej med smak av Karl Johan-svamp som blir extra god när den möter några skivor inlagd gurka. Pastejkökets senaste tillskott är 100% vegetarisk, har en krämig konsistens och är lätt att breda på en macka.

- Efterfrågan på vegetariska livsmedel växer och med en vegetarisk pastej på pastejhyllan vill vi göra det enkelt för flexitarianen att hitta ett nytt pålägg till sin smörgås. Pastejköket Vegetarisk är perfekt till frukostmackan men också ett roligt alternativ som aptitretare innan middagen, säger Pontus Egnér, Marknadschef, Pastejköket.

Produkten finns att köpa i välsorterade livsmedelsbutiker från och med vecka 4, 2017. Rekommenderat pris är cirka 19:90 SEK för en förpackning om 200 gram Vegetarisk pastej.

Svenska Pastejköket har tillverkat pastejer sedan år 1970. I dag finns 15 produkter i sortimentet med bakad, hel, bredbar, och skivbar pastej. Däribland en ekologisk och en kycklingpastej.

För mer information och för produktprover, vänligen kontakta:
Kristina Westerlind, Springtime Telefon: 070- 861 17 15
E-post: kristina.westerlind@springtime.nu