2021-04-26 08:56Pressmeddelande

Ät gott och gör gott med Lönneberga

Den som köper smörgåspålägg, korv eller kyckling från Lönneberga i sommar kommer inte bara att äta gott, utan också att göra gott. Från april till augusti går en del av varje såld Lönnebergaprodukt till barnrättsorganisationen Majblomman. Målet är att insamlingen ska generera över 600 000 kronor till organisationen. 

För andra gången på 114 år får Sverige möta våren utan barn som säljer fysiska majblommor och istället sker Majblommans årliga insamling digitalt. Atria som äger varumärket Lönneberga stöttar i år den digitala insamlingen under parollen Ät gott, gör gott.

— Lönneberga står för gemenskap och glädjen att samlas kring god mat. Därför vill vi stötta Majblommans viktiga arbete för att motverka barnfattigdom och utanförskap, säger Jeanette Minnegård, Brand Manager Shopper and Customer på Atria.

Kampanjen innebär att en del av varje såld Lönnebergaprodukt går till Majblomman och deras arbete att motverka barnfattigdom i Sverige. Målet är att insamlingen ska generera över 600 000 kronor till Majblommans arbete. Pengar som används för att hjälpa barn och ungdomar från utanförskap. Atria väljer också att stötta Majblommans insatser genom ett företagspaket och köper majblommor till hela sin personalstyrka.

— Vi vill rikta ett varmt tack till Atria som ställer upp för Majblomman med sin digitala insamling. Efter det tunga år som gått känns stödet extra fint, säger Liv Landell Major, Pressekreterare Majblomman.

Läs mer på www.lonneberga.se/blomstertid

Sök ekonomiskt stöd
Majblomman är en ideell organisation som delar ut ekonomiskt stöd i mån av resurser. Ekonomiskt stöd kan sökas för barn upp till 18 år i familjer där pengarna inte räcker till: https://majblomman.se/sok-stod/sok-har/

För mer information, vänligen kontakta:
Malin Westling, kommunikationschef Atria Sweden, malin.westling@atria.com,
+46(0)733-32 31 26


Ämnen: DVH

Om Atria Sweden

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Pastejköket. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Vi levererar trygg mat som producerats på ett ansvarsfullt sätt och som ger välmående och inspiration till våra kunder och konsumenter. Atria Sweden har ca 810 medarbetare, sju produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 4 450 anställda och en omsättning på ca 15 Mrd SEK. 

Kontaktpersoner

Malin Westling
Corporate Communications Manager
Malin Westling

Relaterad media