2021-09-15 10:01Pressmeddelande

Återkallelse av Ridderheims Chilimarinerad spansk ost

Atria återkallar Ridderheims Chilimarinerad spansk ost med bäst-före-datum 25 september 2021eftersom produkten är felmärkt. Atria återkallar Ridderheims Chilimarinerad spansk ost med bäst-före-datum 25 september 2021 eftersom produkten är felmärkt.

Atria återkallar ett parti Ridderheims Chilimarinerad spansk ost med bäst-före-datum 25 september 2021, eftersom det visat sig att produkten är felmärkt. Produkten innehåller vetemjöl, sesamolja och sojabönor, vilket är allergener. Detta framgår inte av märkningen på förpackningen, vilket kan vara till skada för vissa konsumenter.

Felmärkningen upptäcktes i en egen kontroll. Det är endast ett mindre parti av produkten som är felmärkt och som har sålts i butik. Inga konsumentreaktioner har rapporterats in.

Atria beklagar det inträffade. De konsumenter som har köpt den aktuella varan uppmanas att lämna tillbaka den till butiken eller kontakta Atrias konsumentkontakt på telefon 020-410 340.

Återkallelsen gäller följande produkt:
Art 800448    Chilimarinerad spansk ost, 60 gr       Bäst-före-datum: 25 september 2021

Observera att återkallelsen enbart gäller produkter med ovanstående artikelnummer och bäst-före-datum.

==================================================================
För mer information kontakta:
Carsten Jörgensen, Kvalitetschef Atria Sweden, tel.  010 482 3517

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Pastejköket. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Vi levererar trygg mat som producerats på ett ansvarsfullt sätt och som ger välmående och inspiration till våra kunder och konsumenter. Atria Sweden har ca 810 medarbetare, sju produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 4 450 anställda och en omsättning på ca 15 Mrd SEK.

Malin Westling
Corporate Communications Manager