2022-04-22 07:56Pressmeddelande

Favoriter från Ridderheims i ny kostym

Favoriter från Ridderheims nu i ny kostym

Tapas, antipasto eller plockmat, kärt barn har många namn. Gemensamt för dem alla är deras givna plats på bordet vid social ätande som blir alltmer populärt. Ridderheims har under 35 år levererat delikatesser i hög klass inom kategorin – däribland de populära inläggningarna som nu kommer att se annorlunda ut i kyldisken.

Inläggningarna får nytt utseende
Förpackningarna med Ridderheims inläggningar får nu ett ansiktslyft. De går från ett fyrkantigt till runt format och får även en påklistrad etikett i stället för den tidigare sleeven som omslutit förpackningarna.

– Det är samma goda innehåll, men med en mer praktisk utsida. Genom att ta bort sleeven blir det enklare att hantera och återvinna förpackningarna, säger Karolina Szczepanska, Marketing Manager på Atria Deli och Ridderheims.

Möjliggör multiköp
Med nya lanseringen har Ridderheims även skapat en gemensam prispunkt som gör det möjligt att erbjuda multiköp.

– Ett multipris tillsammans med låg vikt per förpackning inbjuder konsumenten till att välja flera olika sorter för att skapa sin egen favoritmix. Artiklarna kommer även i storpack för de som inte kan få nog av våra delikatesser! säger Karolina Szczepanska.

Produkterna finns på ICA, Coop och Axfood från och med vecka 11.

Artiklar:
800691                 KP Soltorkad tomat örtmarinad 170g
800692                 KP Queenoliver örtmarinad 160g
800693                 KP Marinerade vitlöksklyftor 180g
800694                 KP Halkidikioliver örtmarinad 180g
800695                 KP Kronärtskocka 130g
800717                 LP Marinerade Vitlöksklyftor 440g
800718                 LP Queenoliver 460g
800719                 LP Vitlöksoliver XXXL Ita. 470g
800724                 LP Vitlöksoliver mix 450g
800721                 LP Pomamore basilika/parmesan 440g
800722                 LP Soltorkade tomater 428g

För mer information kontakta:

Karolina Szczepanska, Marketing Manager, Atria Deli & Export
e-post: karolina.szczepanska@atria.com, tel. 0708-153274

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Pastejköket. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Vi levererar trygg mat som producerats på ett ansvarsfullt sätt och som ger välmående och inspiration till våra kunder och konsumenter. Atria Sweden har ca 810 medarbetare, sju produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 4 450 anställda och en omsättning på ca 15 Mrd SEK.