2017-01-30 08:00Pressmeddelande

Finalisterna klara till Årets Sous Vide-kock 2017

Nu är finalisterna utsedda till Årets Sous Vide-kock 2017 – tävlingen som riktar sig till yrkesverksamma kockar. Juryn har valt ut de tre bästa bidragen som gör upp om titeln den 1 februari på Restaurang Expo 2017 i Kista.

De tre kockarna som möts i finalen är:

Tomas Gustafsson – Pembert & Gustafsson i Malmö
Håkan Carlsson – Hotell Rival Stockholm
Joakim Kjaerkner – Hotell Duxiana/Pembert & Gustafsson i Malmö

– Vi har fått in en mängd bra bidrag så det har varit ett tufft arbete för juryn. Det blir en jämn final där de små detaljerna kommer avgöra, säger Håkan Emilsson, Customer Marketing Manager på Atria Foodservice.

För mer information om tävlingen, vänligen kontakta Håkan Emilsson: 010-482 3933 eller hakan.emilsson@atria.com

Det är femte året som Atria Foodservice arrangerar Årets Sous Vide-kock i samarbete med Segers och Global. Upplägget består av att skapa ett recept utifrån Lithells sous vide-sortiment. I årets tävling skulle deltagarna kreera ett recept på Lithells Pluma Signature. Juryn leds av Rikard Nilsson, tidigare Årets Kock-vinnare och nordisk och europeisk mästare i matlagning. Vinnaren belönas med titeln Årets Sous Vide-kock 2017 och en Smart Car.