2017-04-11 09:08Pressmeddelande

Grillnyheter från Lagerbergs kyckling.

Nu är det vår och dags att tända grillen. Lagerbergs kyckling lanserar fyra nyheter inför årets grillsäsong. I sortimentet kombineras svensk kyckling med exotiska smaker. Här hittar du Mojito, med fräscha toner av mynta. Här finns också heta, söta och fruktiga kombinationer av chili, honung, mango och curry. Några av nyheterna har Lagerbergs egna glaze bipackad.

Kyckling är omtyckt på grillen med ett näringsrikt och magert kött som dessutom är lätt att variera med olika kryddningar och tillbehör. Det har Lagerbergs tagit fasta på med ett grillsortiment bestående av svensk kyckling och spännande exotiska smaker. De fyra nyheterna är Kycklingfilé med Chili/Honung Glaze, Kycklingfilé med Sweet Chili/Mango Glaze, Lårfilé/ben Mojito och Lårfilé/ben Mango/Curry.

Lagerbergs egna glaze finns i två heta smaker – Chili/Honung och Sweet Chili/Mango –Glazen kan användas på två sätt: pensla den på kycklingen under grillningen och ha den som sås till den färdiga rätten.

- Kycklingkonsumtionen ökar stadigt i Sverige och med det så ökar intresset bland konsumenterna att variera sina kycklingmåltider. Därför lanserar vi ett grillsortiment av svensk kyckling med spännande smaksättningar. Både vår mojitokyckling där vi hämtat inspiration från en drink och våra egna glazer som bipackas tillsammans med kycklingfilé adderar någonting nytt och spännande till din kycklingmåltid, säger Göran Olsson Marknads- och försäljningschef för Lagerbergs kyckling.

För mer information och för produktprover, vänligen kontakta:
Göran Olsson
E-post: goran.olsson@atria.com

Om Lagerbergs
Lagerbergs har producerat svensk kyckling sedan 1965 och är medlemmar i Svensk Fågel. Vi finns på Listerlandet i Blekinge och arbetar enbart med utvalda svenska bönder. Lagerbergs ingår i Atria Scandinavia.