2016-09-01 14:50Pressmeddelande

Ny marknadsdirektör för Atria Sverige

Johanna Roos blir ny marknadsdirektör för Atria Sverige med ansvar för flera välkända varumärken i den svenska dagligvaruhandeln. Ridderheims, Lithells, Lönneberga, Pastejköket och vegetariska TZAY är några av de varumärken som finns i företagets portfölj.

Johanna Roos kommer från och med augusti att tillträda som marknadsdirektör för Atria Sverige. Johanna kommer närmast från Unilever där hon de senaste sex åren arbetat i olika roller inom marknad och försäljning, senast som Business & Marketing Manager för Ben & Jerry’s Nordic.

- Atria är ett spännande företag med en stark tillväxtstrategi och fokus på hållbar utveckling och innovation. Med det som utgångspunkt ser jag fram emot att stärka våra välkända varumärken och vår position i flera kategorier, säger Johanna Roos.

På Atria leder Johanna ett team på 12 personer och kommer att ingå i Atria Sveriges ledningsgrupp.

- Atria Sverige har en spännande resa framför sig. Johannas erfarenhet och kunskap inom varumärkesarbete kommer att stärka både marknadsavdelningen och ledningsgruppen. Hon har i sin tidigare anställning visat på ett nytänkande som vi välkomnar i vårt team, säger Martin Skoglösa, senior vice president Atria Sverige.

Atria Sverige bildades den 1 januari 2016 och är en ny affärsenhet inom Atria Scandinavia med ansvar för innovation, marknad och försäljning mot den svenska marknaden för dagligvaruhandeln och Foodservice.

För mer information:
Johanna Roos, marketing director, johanna.roos@atria.com, 070-973 75 23
Martin Skoglösa, senior vice president, martin.skoglosa@atria.com, 073-820 20 51

Fakta Atria Sverige
Antal anställda: ca 100
Ansvarig:Martin Skoglösa, senior vice president
Huvudkontor: Sundbyberg/Malmö
Omsättning:ca 1,7 miljarder sek
Huvudmarknad:Dagligvaruhandeln & Foodservice i Sverige.
Varumärken:Ridderheims, Lönneberga, Lithells, Onsalakorv, Arbogapastej,Charkdelikatesser, Pastejköket, TZAY mfl.