Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

Sustainability by Atria People: Markus Axgran

Sustainability by Atria People: Markus Axgran

”Om vi alla tänker på att stänga en dörr till ett kylrum ordentligt, inte låta en maskin stå på i onödan och vrida av en kran som står och droppar − så kommer det göra skillnad.” Markus Axgran är produktionschef i Sköllersta. Han berättar om hur de jobbar med energieffektivitet i produktionen.

Carsten Jörgensen, Kvalitets- och miljöchef, Atria Sweden

Sustainability by Atria People: Carsten Jörgensen

”Som ett företag måste vi bidra och minska vår påverkan på miljön, men vi måste också minska våra kostnader. Vi är i en särskild situation där el kan bli, och redan är en bristvara.” Carsten Jörgensen, vår kvalitets- och miljöchef berättar om det långsiktiga arbetet för ett energieffektivt Atria

Rasmus Sunesson, Teamleader Kycklinguppfödning

Sustainability by Atria People: Rasmus Sunesson

Rasmus Sunesson är Teamleader för vår kycklinguppfödning. Huvudfokus är alltid att säkerställa att kycklingarna mår bra i stallarna, till exempel att det är rätt temperatur, belysning, att de får i sig tillräckligt med vatten och foder. Faktorer som i sin tur som påverkar vår vatten- och energiförbrukning och är en viktig del av vår resa i att bli energieffektiva, Rasmus berättar mer:

Good Food Better Mood

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Gooh!. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har drygt 800 medarbetare, sex produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 1,7 Mrd EUR.