Gå direkt till innehåll

Lansering av årets Ridderheimsrapport

Tid 26 Januari 2010 08:00 – 10:00

Plats Hotell Skeppsholmen, "Skridskopaviljongen"

Välkommen på frukost och presentation av årets Ridderheimsrapport! För tredje året i rad publiceras Ridderheimsrapporten. Årets tema för rapporten är framtidens delikatesser. Nytt för i år är en omfattande undersökning i Norden kring synen på mat i allmänhet och delikatesser i synnerhet. Syftet med undersökningen är att föra ett resonemang kring hur unga och äldres matvärderingar kan tänkas påverka framtidens delikatessmarknad. Dessutom en internationell Trend-Watch i ämnet Future Premium Food och vad som är på gång i bland annat New York, Tokyo och Barcelona. Helt nytt är att rapporten nu också tagit steget ut på nätet, och finns på en egen blogg på ridderheimsrapporten.se. I mars kommer vi ordna Sveriges första bloggvecka kring mat och mattrender. Mer om detta på pressträffen. Varmt välkommen! Anmälan sker till: asa.sandberg@jerlov.se

Kategorier

Kontakter

Malin Westling

Malin Westling

Presskontakt Communications Manager Atria Sweden +46 (0)73 332 31 26

Good Food Better Mood

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Gooh!. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har drygt 800 medarbetare, sex produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 1,7 Mrd EUR.