Gå direkt till innehåll
Lyckad grillskola med doft av Pampas

Nyhet -

Lyckad grillskola med doft av Pampas

Igår presenterade Lithells vårens Asado-nyheter för press och bloggare. Platsen var innergården på Hotell Mornington i Stockholm och med hjälp av filtar, infravärme och en grillbuffé som hette duga satsade Lithells på att återskapa både doften och smaken av Pampas.

Joakim Bengtsson från Lithells och Asado-kocken Mattias Larsson dukade upp årets godsaker samt berättade mer om den argentinska grillkulturen där hela middagen tillagas på grillen. Fokus var på korv med kvalitet och på gallret låg bland annat nötköttskorv (80% kötthalt) med peppar och paprika, choritzo chipotle- och mynta, förra årets succé grillsnurran, kryddad (och okryddad) grillkotlett samt minichoritzo på spett. Dessutom serverades goda sallader, såser och tillbehör.

Tack alla ni som var där!

För mer information om Asado kontakta:
Joakim Bengtsson, Brand Manager Atria Retail
Tel 070-267 26 25, joakim.bengtsson@atria.se

Ämnen

Kategorier

Kontakter

Malin Westling

Malin Westling

Presskontakt Communications Manager Atria Sweden +46 (0)73 332 31 26

Good Food Better Mood

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Gooh!. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har drygt 800 medarbetare, sex produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 1,7 Mrd EUR.