Gå direkt till innehåll
Atria vann leverantörsklassen i Martin & Serveras årliga hållbarhetstävling.

Pressmeddelande -

Atria vann leverantörsklassen i Martin & Serveras årliga hållbarhetstävling.

Martin & Servera anordnar årligen hållbarhetstävlingen Utmaningen. 2017 års tävling hade temat hållbara idéer och leverantörsklassen vanns av Atria.

På onsdagskvällen avgjordes Martin & Serveras hållbarhetstävling 2017 och vinnare i leverantörsklassen blev Atria. Just temat hållbara idéer passar Atria väldigt bra. Förutom att hållbarhetsarbetet genomsyrar den befintliga verksamheten så arbetar Atria framtidsinriktat med hållbara innovationer i fokus.

- Vi är stolta över denna vinst. På Atria har vi ett omfattande hållbarhetsarbete och det känns så kul att det uppmärksammas och att vi vinner ett fint pris, säger Jonas Högberg Key Account Manager Martin & Servera.

Atrias bidrag bestod bland annat av två högintressanta ämnen ”Alternativa proteinkällor” och ”Minskat matsvinn”. I en film ger Martin Skoglösa och Åsa Josell från Atria Sverige exempel på hur man arbetar med frågorna.

Martin & Servera motiverar vinsten så här:
Atria arbetar med hållbarhetstänk genom hela livsmedelskedjan. De jobbar brett och de är inte rädda för nya tankar och utmaningar. Här finns ett brett engagemang, en vilja att tänka nytt och tänja på gränserna samt intresse för ny digital utveckling. Martin & Servera ser fram emot fortsatt spännande samarbete.


Här ser du filmen som var med i Atrias tävlingsbidrag

Om tävlingen Utmaningen
Sedan 2011 har Martin & Servera årligen anordnat en hållbarhetstävling för kunder och leverantörer med syfte att lyfta viktiga frågor inom hållbarhet och inspirera till förbättringar. Tidigare tävlingar har rört frågor som mångfald, vegetarisk mat och minskat matsvinn. 2017 var temat hållbara idéer och tävlingen var öppen för klasserna:

  • Kök och matsalar inom vård, skola och omsorg
  • Hotell, restaurang och caféer
  • Leverantörer till Martin & Servera

För mer information, vänligen kontakta:
Sara Andersson, Kommunikationschef Atria Scandinavia,sara.andersson@atria.com, 0706850866

Ämnen

Kategorier


Atria Scandinavia är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lithells, Sibylla, Pastejköket, Lönneberga, Lagerbergs,  3-Stjernet, Ridderheims och TZAY. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Vi levererar trygg mat som producerats på ett ansvarsfullt sätt och som ger välmående och inspiration till våra kunder och konsumenter.

Atria Scandinavia har ca 1 000 anställda, nio produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3,5 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 4 715 anställda och en omsättning på ca 12,5 Mrd SEK. 

Kontakter

Malin Westling

Malin Westling

Presskontakt Communications Manager Atria Sweden +46 (0)73 332 31 26

Good Food Better Mood

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Gooh!. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har drygt 800 medarbetare, sex produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 1,7 Mrd EUR.