Gå direkt till innehåll
Fanny Petersson på ICA Maxi Ronneby och Markus Nilsson på Atria  fyller upp med Lönneberga.
Fanny Petersson på ICA Maxi Ronneby och Markus Nilsson på Atria fyller upp med Lönneberga.

Pressmeddelande -

Atrias säljkår ger butiker en hjälpande hand

Med start idag skickar livsmedelsföretaget Atria ut hela sin säljkår för att hjälpa butikerna att plocka upp varor. Syftet är att tillfälligt stärka upp den hårt belastade butikspersonalen och säkerställa att konsumenterna ska vara trygga med att hitta det de behöver.

Dagligvaruhandeln befinner sig under hård press när sjukskrivningarna ökar hos butikspersonalen. Samtidigt fortsätter konsumenter att hamstra och många hyllor står tomma. Säljkåren på livsmedelsföretaget Atria lägger därför sina säljmål tillfälligt åt sidan för att istället gå ut och hjälpa till att plocka upp varor.

– I den här extrema situationen är det inte fokus på att pusha nyheter och kampanjer, utan vi måste alla hjälpas åt så att konsumenterna hittar sina varor. Butikspersonalen sliter hårt och behöver fler händer som kan fylla på i hyllorna, säger Mats Hallstensson, SVP Retail & Export på Atria.

Atria har en säljkår med ett 20-tal säljare fördelade i distrikt över hela Sverige. De får dessutom förstärkning av Atrias säljare från Foodservice som nu har färre kundbesök och istället kan gå ut i butik.

– Vi fokuserar på att fylla på med färskvaror och kylt som är våra kategorier och som vi kan bäst, men givetvis hjälper vi till där det behövs, säger Mats Hallstensson.

Säljkåren startar upp sitt arbete i butikerna omgående och initiativet kommer att fortsätta tills vidare. 

För mer information, vänligen kontakta:Mats Hallstensson, SVP Retail &Export, mats.hallstensson@atria.com, 0708-11 03 20

Malin Westling, kommunikationschef Atria Sweden, malin.westling@atria.com,

0733-32 31 26

Ämnen

Kategorier


Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lithells, Sibylla, Lönneberga, Ridderheims, Arbogapastej och TZAY. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Vi levererar trygg mat som producerats på ett ansvarsfullt sätt och som ger välmående och inspiration till våra kunder och konsumenter.

Atria Sweden har 950 medarbetare, sju produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 4 500 medarbetare och en omsättning på ca 12,5 Mrd SEK. 

Kontakter

Malin Westling

Malin Westling

Presskontakt Communications Manager Atria Sweden +46 (0)73 332 31 26

Good Food Better Mood

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Gooh!. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har drygt 800 medarbetare, sex produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 1,7 Mrd EUR.