Gå direkt till innehåll
Knut Album ny kunddirektör hos Atria Sweden

Pressmeddelande -

Knut Album ny kunddirektör hos Atria Sweden

Aria Sweden har rekryterat Knut Album som Customer Director för Retail & Export. Knut har en lång och gedigen erfarenhet från dagligvaruhandeln med flera befattningar inom olika kategorier, bland annat från Procter & Gamble. Närmast kommer Knut från Conaxess Trade Sweden och rollen som Sales Director.

– Det känns jättebra att komma in i ett bolag som har en så trygg och solid grund men samtidigt går igenom en förändringsresa som jag nu får vara en del av. Jag ser fram emot att tillsammans med mitt team skapa positiva resultat med en tydlig strategi och initiativ som syns och känns hela vägen från produktion till kund.

Ett viktigt mål i Atrias strategi är att vara kundernas föredragna partner. För att ytterligare förstärka försäljningsarbetet i Sverige går Atria från två kundteam till ett sammansvetsat team som Knut Album nu leder.

– Med det blir vi mer synkade och kan skapa en struktur som ökar effektiviteten och ger större utrymme för kundfokus, säger Knut.

Knut tillträdde sin tjänst i april 2022 och rapporterar till Johan Karlström, Senior Vice President Retail & Export, Atria Sweden.

Ämnen

Kategorier


Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken somLönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Pastejköket. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Vi levererar trygg mat som producerats på ett ansvarsfullt sätt och som ger välmående och inspiration till våra kunder och konsumenter. Atria Sweden har ca 870 medarbetare, sju produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3,6 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 17 Mrd SEK.

Kontakter

Malin Westling

Malin Westling

Presskontakt Communications Manager Atria Sweden +46 (0)73 332 31 26

Good Food Better Mood

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Gooh!. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har drygt 800 medarbetare, sex produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 1,7 Mrd EUR.