Gå direkt till innehåll
Lithells grillkorv
Lithells grillkorv

Pressmeddelande -

Lithells lanserar smal grillkorv och kycklingkorv för barnen

Vecka 15 är Lithells grillsortiment tillbaka i hyllorna. Nyheter i år är den första rikstäckande smala grillkorven med skinn samt Barnens grillkorv kyckling. Grillkorv är den korv som är mest populär under sommaren och kycklingkorv är ett klimatsmart segment som växer snabbt.

Den smala grillkorven är som en fusion av våra storsäljare; smaken från den tjocka grillkorven och formen från den elegantare wienerkorven. En perfekt korv att ta med på sommarens alla grilläventyr. Servera den gärna i bröd med en krämig surkålsslaw, säger Mathias Grennard, Brand Manager Atria Sverige.

Lithells smal grillkorv
Den smala grillkorven har en klassisk grillkorvssmak och ett härligt knäck när man biter i den. Grillkorv är det största segmentet i korvhyllan och nu lanserar Lithells en smal variant med skinn som kommer att finnas över hela landet. Grillsortimentet är tillverkat av svensk köttråvara med naturskinn och rökt på traditionellt vis med rökspån – du känner igen dem på den smarta, återförslutningsbara ståpåsen i svart. Kötthalt 60%, 8 korvar per förpackning om 500 g, cirkapris 42 kr.

Barnens grillkorv kyckling
Barnens grillkorv är populär hos de barn som föredrar korv utan skinn. Nu lanseras en variant med kyckling som är god och klimatsmart. Barnens grillkorvar tillverkas av svensk köttråvara. Kycklingmängd: 65%, 10 korvar per förpackning om 400 g, cirkapris 20 kr. Sortimentet har även fått ny design.

Snabb, enkel och god mat när den är som bäst. Passar till sommarens alla äventyr; oavsett om ni är på skattjakt i skogen, leker pirater vid havet, hänger i stadens gröna parker eller håller er inne för att sommaren regnar bort. Den är lika god grillad som stekt och jag vill tipsa om att servera en eller två korvar i ett tunnbröd med snabbmarinerad gurka och en härligt, len avokadocrème. Om det faller matgästerna i smaken är det även gott med några gröna salladsblad, säger Fredagskocken Mattias Larsson, receptkreatör och kock.

Vill ni testa nyheterna, ska ni göra ett korvtest eller fotografera egna korvjobb? Hör av er så skickar vi produktprover – både på nyheterna och övrig grillsortiment som listas nedan.

Om alla korvarna: Grillsortimentet är tillverkat av svensk köttråvara med naturskinn och rökt på traditionellt vis med rökspån, du känner igen dem på de smarta, återförslutningsbara ståpåsarna i svart. Lithells Grillkorv, 960g, 56% köttmängd, pris: 54 kr. Lithells Smal Grillkorv, 500 g, 60% köttmängd, pris 42 kr, Lithells Grillkorv bokspånsrökt, 570 g, 60% köttmängd, pris 42 kr. Lithells Chorizo bokspånsrökt, 500g, 71% köttmängd, pris 42 kr. Lithells Wienergrill, 345g, 80% köttmängd, pris 42 kr. Även Barnens grillkorvar tillverkas av svenskt kött men är skinnfri. Barnens grillkorv, 400g, 60% köttmängd, pris 20 kr. Barnens grillkorv kyckling, 400g, 65% kycklingmängd, pris 20 kr. Priserna är rekommenderade priser till butik

För mer information, högupplösta bilder och produktprover, kontakta:
Natali Fernando, Amazing Alice, tel: 070-779 61 27, epost: natali@amazingalice.se

Ämnen

Kategorier


Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lithells, Sibylla, Pastejköket, Lönneberga, Lagerbergs, Ridderheims och TZAY. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Vi levererar trygg mat som producerats på ett ansvarsfullt sätt och som ger välmående och inspiration till våra kunder och konsumenter.

Atria Sweden har ca 1 000 anställda, nio produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3,5 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 4 715 anställda och en omsättning på ca 12,5 Mrd SEK. 

Kontakter

Malin Westling

Malin Westling

Presskontakt Communications Manager Atria Sweden +46 (0)73 332 31 26

Good Food Better Mood

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Gooh!. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har drygt 800 medarbetare, sex produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 1,7 Mrd EUR.