Gå direkt till innehåll
Lithells, Lönneberga och Sibylla på Korvfestivalen i Stockholm

Pressmeddelande -

Lithells, Lönneberga och Sibylla på Korvfestivalen i Stockholm

Den 10 – 12 mars är det dags för Korvfestivalen på Münchenbryggeriet i Stockholm. För första gången någonsin ställer tre av Atrias starka varumärken ut: Lithells, Lönneberga och Sibylla.

Korvfestivalen är den självklara mötesplatsen för alla som älskar korv. I år har festivalen rekordmånga utställare, däribland Lithells och Lönneberga.

− Det här är ett jättebra tillfälle för oss att visa alla korvälskare en del av vår portfölj och få direkt respons på produkterna. Vi kommer både bjuda på nyheter som lanseras vecka 11 och gedigna klassiker som visar på vårt traditionella korvhantverk. Besökarna kommer även kunna köpa med sig en middagskasse med några utvalda Lithells- och Lönnebergakorvar till ett förmånligt pris, säger Lisa Tagesson, Marketing Director Retail.

Sibylla bjuder på ostig nyhet
Sibylla kommer stå tillsammans med sin nära samarbetspartner OKQ8, som senast de deltog tillsammans i Göteborg fick utmärkelsen festivalens bästa korv med korven Cheesy Cheese.

− Vi kan lova ostiga smakprov även på denna festival, bland annat nyheten Soltorkad Tomat & Mozzarella. Våra tidigare deltaganden har varit en stor succé vilket gör att Korvfestivalen känns som en självklar plats för Sibylla, säger Rebecca Stark Nässlin, Product & Digital Media Manager, Atria Concept.

Välkomnar branschen för trendspaning och köp
Korvfestivalen anordnas tillsammans med Korvakademin och flera samarbetspartners, varav den senaste är ICA. Årets festival blir den åttonde upplagan i Stockholm. Under fredagen 10/3 välkomnas branschen för att göra en trendspaning och eventuella affärer med utställare.

Läs mer på korvfestivalen.se

Relaterade länkar

Ämnen

Kategorier

Regioner


Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Arbogapastej. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har ca 870 medarbetare, sju produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3,6 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 17 Mrd SEK.

Kontakter

Malin Westling

Malin Westling

Presskontakt Communications Manager Atria Sweden +46 (0)73 332 31 26

Good Food Better Mood

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Gooh!. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har drygt 800 medarbetare, sex produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 1,7 Mrd EUR.