Gå direkt till innehåll
​Lönneberga lanserar två små magiska kycklingnyheter!

Pressmeddelande -

​Lönneberga lanserar två små magiska kycklingnyheter!

Lönneberga Crispy Chicken Bites är färsk kyckling i smarta munsbitar med krispig panering och spännande smak av Cheesy Chili och Popcorn som du tillagar i ugnen. Gott, enkelt, smart – för alla tillfällen.

Vem gillar inte innovativa livsmedel som underlättar livet för att de är enkla att tillaga, passar till många tillfällen och såklart är riktigt goda? Crispy Chicken är ett nytt koncept från Lönneberga med smarta snacksprodukter. Först ut är två ”bites” som blir klara i ugnen på 25 minuter.

Lönneberga Crispy Chicken Cheesy Chili Bites – munsbitar av smakrik lårfilé. Paneringen är smaksatt med ost och chili för lite extra sting!

Lönneberga Crispy Chicken Popcorn Bites – munsbitar av mör innerfilé. Paneringen är smaksatt med krispig majs som får smakerna att poppa!

– Vi snacksar som aldrig förr i Sverige och det finns ett intresse för nya typer av produkter att varva de gamla favoriterna med. Våra nya bites är gjorda av hela bitar färsk kyckling som enkelt tillagas i ugnen medan du rör ihop en god röra att dippa dem i, säger Johanna Linnros, Senior Vice President Marketing, Atria Sweden.

Vill ni testa Lönneberga Crispy Chicken? Hör av er – vi får prover i slutet av vecka 3, 2020!

För mer information, högupplösta bilder och produktprover, kontakta: Isabelle Iglesias Lindberg, Amazing Alice, tel: 072-723 23 45, e-post: isabelle@amazingalice.se

Psst…För dig som älskar den färdiggrillade kycklingen i butik; du vet den som är kryddad, grillad och fortfarande varm när du köper den. Nu flyttar Lönneberga in i grillskåpen hos Coop och Axfood. Förutom den klassiska hela kycklingen kan du välja mellan kycklingklubba BBQ, drumstick och vingar med smak av chipotle. En god, enkel och riktigt snabb lösning när du är hungrig.

Ämnen

Kategorier


Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lithells, Sibylla, Lönneberga, Ridderheims, Arbogapastej och TZAY. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Vi levererar trygg mat som producerats på ett ansvarsfullt sätt och som ger välmående och inspiration till våra kunder och konsumenter.

Atria Sweden har 950 medarbetare, sju produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 4 500 medarbetare och en omsättning på ca 12,5 Mrd SEK. 

Kontakter

Malin Westling

Malin Westling

Presskontakt Communications Manager Atria Sweden +46 (0)73 332 31 26

Good Food Better Mood

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Arbogapastej. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har ca 810 medarbetare, sex produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 1,7 Mrd EUR.