Gå direkt till innehåll
Ridderheims deltar på Dreamhack

Pressmeddelande -

Ridderheims deltar på Dreamhack

Nu den 18 – 21 juni tar e-sportsfestivalen Dreamhack Summer plats på Elmia i Jönköping och för första gången någonsin kommer Ridderheims att närvara. Här kommer de bjuda på ölkorv, en produkt de tror har potential i gamingvärlden.

– Vi är nyfikna på vad denna målgrupp tycker om våra ölkorvar. Är responsen bra finns det en stor potential att ta våra ölkorvar in i nya kanaler med högt värde. De behöver ju faktiskt inte bara ätas till fredagsmyset, utan funkar i många olika sammanhang, däribland gaming, säger Christopher Sundqvist Qureshi Project manager på Atria, Deli & Export.

Naturligt & Smulfritt
En stor fördel med ölkorven är att den har en lång hållbarhet, behöver inte vara kyld och är lätt att ta med.

– Det är dessutom en smidig förpackning och en smul- och kladdfri produkt som gör det enkelt att äta, till exempel när man spelar, säger Christopher Sundqvist Qureshi.

Under festivalen kommer Ridderheims att vara placerade i Hall B. Utöver att bjuda på ölkorv kommer det vara tävling och aktivitet med Shuffleboard och kast. Träffa Ridderheims i monter B06:10!

För mer information kontakta:
Karolina Szczepanska, Marketing Manager, Atria Deli & Export
e-post: karolina.szczepanska@atria.com, tel. 0708-153274

Ämnen

Kategorier


Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken somLönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Pastejköket. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Vi levererar trygg mat som producerats på ett ansvarsfullt sätt och som ger välmående och inspiration till våra kunder och konsumenter. Atria Sweden har ca 870 medarbetare, sju produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3,6 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 17 Mrd SEK.

Kontakter

Malin Westling

Malin Westling

Presskontakt Communications Manager Atria Sweden +46 (0)73 332 31 26

Good Food Better Mood

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Gooh!. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har drygt 800 medarbetare, sex produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 1,7 Mrd EUR.