Gå direkt till innehåll
Sibylla på korvfestivalen i Göteborg
Sibylla på korvfestivalen i Göteborg

Pressmeddelande -

Sibylla på korvfestivalen i Göteborg

Det folkkära varumärket Sibylla fyller i år 90 år, vad passar då inte bättre än att fira det lite extra med alla glada korvälskare på korvfestivalen i Göteborg. Festivalen äger rum den 4 – 6 november i Eriksbergshallen och Sibylla kommer både servera sin klassiska kokkorv och spännande nyheter.

− Vi deltog på korvfestivalen i somras i Stockholm och fick mycket härlig respons. Det är en perfekt plattform att komma närmre konsumenten, då vi annars främst jobbar direkt mot servicehandeln, arenor och med Sibyllakedjan. I Göteborg delar vi monter med en av våra viktigaste partners, OKQ8, som serverat våra korvar sedan 2019 och i april valde att förnya samarbetet med oss som huvudleverantör, säger Rebecca Stark Nässlin, Product & Digital Media Manager på Atria Concept.

OKQ8 kommer bjuda på tre nyheter: Cheesy Cheese, en tjock stekkorv för stekbordet där osten spelar huvudrollen, Chicken Chorizo, en rullgrillskorv gjord på kyckling smaksatt med paprika, cayenne, vitlök och en hint av oregano och Chili Explosion, en korv för dem som gillar hetta.

Traditionellt, tryggt − men ständigt aktuellt
Sibylla är ett av Sveriges mest välkända varumärken och har tilldelats utmärkelsen ”Super brand”. Namnet bär på eviga värden som tradition och trygghet samtidigt som varumärket är modernt och alltid lika aktuellt för dem som är på språng eller sugna på något gott.

− Det vi kommer bjuda på under festivalen representerar den här bredden. Vi har favoriten till stekbordet, stekgrill premium som kommer toppas med en av våra senaste nyheter Bacon Jam. Vår Bacon Jam fick otroligt positiv respons under vår medverkan i Stockholm och det känns kul att låta besökarna i Göteborg testa den. Den har bland annat serverats hos Sibyllakedjan på den populära raggarburgaren som lanserades i somras.

Köp en korv för en god sak
Självklart kommer även Sibyllas klassiska kokkorv serveras. Nytt för deras deltagande i Göteborg är att besökarna kan swisha 10 kronor, som går direkt till UNHCR-arbete och får då en klassisk Sibyllakorv och bröd i utbyte.

− Vi såg att just kokkorven var väldigt populär på korvfestivalen i Stockholm därför känns det kul att vi nu kan bidra till UNHCRs arbete i Ukraina när vi serverar den, säger Rebecca Stark Nässlin.

På festivalen kommer Sibylla även bjuda upp till tävling där vinnaren kammar hem en Sibylla-kyltunna som ser ut som den klassiska kokkorvsburken som just nu pryds med ett rött hjärta för att lyfta Sibyllas 90-årsdag.

− Nu ser vi fram emot att fira vår 90-årsdag med alla korvälskare på plats i Göteborg, avslutar Rebecca Nässlin Stark.

Relaterade länkar

Ämnen

Kategorier

Regioner


Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Pastejköket. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Vi levererar trygg mat som producerats på ett ansvarsfullt sätt och som ger välmående och inspiration till våra kunder och konsumenter. Atria Sweden har ca 870 medarbetare, sju produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3,6 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 17 Mrd SEK.

Kontakter

Malin Westling

Malin Westling

Presskontakt Communications Manager Atria Sweden +46 (0)73 332 31 26

Good Food Better Mood

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Gooh!. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har drygt 800 medarbetare, sex produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 1,7 Mrd EUR.