Gå direkt till innehåll
Mycorena and Atria Form Partnership for Sustainable Food

Dokument -

Mycorena and Atria Form Partnership for Sustainable Food

Press Release: Mycorena and Atria Form Partnership for Sustainable Food
go to media item
Licens:
Medieanvändning
Innehållet får laddas ner, användas och delas i olika mediekanaler av t.ex. journalister, bloggare, krönikörer, opinionsbildare etc., i syftet att förmedla, redogöra för och kommentera ert pressmeddelande, inlägg eller information, så länge innehållet används oförändrat och i dess helhet. Upphovsmannen ska anges i den omfattning och på det sätt god sed kräver (vilket bl.a. innebär att fotografer till bilder nästan alltid måste anges).
Filformat:
.pdf
Ladda ner

Kontakter

Malin Westling

Malin Westling

Presskontakt Communications Manager Atria Sweden +46 (0)73 332 31 26

Relaterat innehåll

Atria och Mycorenas partnerskap ska ge ny generation av hållbara och näringsrika produkter som korv, hamburgare och smörgåspålägg baserade på mykoprotein.

Mycorena och Atria i samarbete för framtidens klimatsmarta livsmedel

Mycorena, en svensk pionjär inom tillverkning av mykoprotein, och Atria Sweden, ett av norra Europas ledande kött- och livsmedelsföretag, har inlett ett partnerskap för att gemensamt utveckla och sälja en ny generation av hållbara och näringsrika produkter som korv, hamburgare och smörgåspålägg baserade på mykoprotein.

Good Food Better Mood

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Gooh!. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har drygt 800 medarbetare, sex produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 1,7 Mrd EUR.