Gå direkt till innehåll
Atria Foodservice stödjer Bris i ny kampanj

Nyhet -

Atria Foodservice stödjer Bris i ny kampanj

Med kampanjen ”En godare rätt” fortsätter Atria Foodservice att sprida budskapet om Bris (Barnens rätt i samhället) till skolelever runt om i landet – från förskolan till gymnasiet. Kampanjen innebär att för varje kilo produkter som skolorna köper in av ett utvalt sortiment av Atria Foodservices säljare skänks 50 öre till Bris. 

Bland de skolor som bidrar lottar Atria Foodservice ut en föreläsning till skolpersonalen som handlar om att motverka nätkränkningar. Dessutom bjuds det på färgsprakande recept och Bris-affischer som skolorna kan sätta upp i och kring matsalarna. 

Sedan starten 2013 har Atria Foodservice arbetat med två liknande skolkampanjer. 

Ämnen

Kategorier

Kontakter

Malin Westling

Malin Westling

Presskontakt Communications Manager Atria Sweden +46 (0)73 332 31 26

Good Food Better Mood

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Gooh!. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har drygt 800 medarbetare, sex produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 1,7 Mrd EUR.