Gå direkt till innehåll
Ridderheimsrapportens expertpanel om morgondagens mattrender

Nyhet -

Ridderheimsrapportens expertpanel om morgondagens mattrender

Vad är det viktigaste som händer på matarenan de närmaste fem åren? Vilka beteendeförändringar kommer vi se i framtiden? Under arbetet med Ridderheimsrapporten resonerade en handplockad expertpanel kring vilka trender som kommer att växa sig starka på matarenan. 

I november släppte vi den femte upplagan av Ridderheimsrapporten - en trendrapport om hur vi handlar, lagar och äter i framtiden. 

Under arbetet med rapporten lät vi en handplockad expertpanel ta ställning till olika trender och dra slutsatser kring vad som är aktuellt om fem år - och hur det kommer påverka matarenan.

Se filmen här:


Läs mer om framtidens mattrender på ridderheims.se/ridderheimsrapporten.

Relaterade länkar

Ämnen

Kategorier

Kontakter

Malin Westling

Malin Westling

Presskontakt Communications Manager Atria Sweden +46 (0)73 332 31 26

Relaterat innehåll

Se filmen om morgondagens matvanor!

Se filmen om morgondagens matvanor!

Nu lanserar vi filmen om Ridderheimsrapporten där branschexperter och konsumenter resonerar kring framtidens mattrender.

Good Food Better Mood

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Gooh!. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har drygt 800 medarbetare, sex produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 1,7 Mrd EUR.