Atria Foodservice stödjer Bris i ny kampanj
Kampanjen innebär att för varje kilo produkt som skolorna köper in av ett utvalt sortiment av Foodservices säljare skänks 50 öre till Bris.
Kampanjen innebär att för varje kilo produkt som skolorna köper in av ett utvalt sortiment av Foodservices säljare skänks 50 öre till Bris.
Atria Scandinavia är nu medlem och köper sojacertifikat från RTRS (Round Table Responsible Soy), en organisation som arbetar för att främja ansvarsfull produktion av soja.
Vi arbetar hårt med att minska elförbrukningen i vår produktion. Ett exempel är våra fyra nyinköpta rökskåp till fabriken i Sköllersta där ett energiåtervinningssystem är inbyggt i torkprocessen.
Atria Scandinavias produkter vann stort när Chark-SM avgjordes i Göteborg på torsdagskvällen.
Atria säljer Falbygdens ostverksamhet till Arla
Igår presenterade Lithells vårens Asado-nyheter för press och bloggare. Platsen var innergården på Hotell Mornington i Stockholm och med hjälp av filtar, infravärme och en grillbuffé som hette duga satsade Lithells på att återskapa både doften och smaken av Pampas.
Atria Scandinavia startar nytt interaktivt forum med blogg för att berätta om sina varumärken och hur de arbetar med ansvarsfull livsmedelsproduktion.
Dagens Rätt Fisk är ett varumärke inom Atria Foodservice och har ett av marknadens bredaste sortiment av djupfryst fisk. För att förhindra utfiskning och värna om den marina miljön strävar Atria Foodservice att utveckla sortimentet av MSC-märkta produkter inom Dagens Rätt Fisk.
Lönnebergaskinka Extrarökt fick Guldmedalj i Chark SM den 28 oktober! Skinkan är en helmuskelprodukt och den är märkt enligt den nya skinkstandarden som gäller from 1 november.
För mer infromation kontakta:
Camilla Tuvesson, Kategorichef, Atria Retail, 0705-88 94 04
Nya märkningsregler
Branschstandarden innebär att samtliga medlemsföretag i Kött och Charkföretagen, i pålä
Nu ger vi Lönneberga plånbok ny design och ett nytt smart sigill som gör det enklare att öppna och stänga förpackningen många gånger. Dessutom kommer vi med fyra nya goda smaker:
•RAMSLÖK - en mild, svensk löksort som påminner om vitlök
•KRAFTIGT FLATRÖKT - Rökt med alspån. Långsmalare skinkbitar ger mer röksmak
•PERSILJA OCH TOMAT - Kryddad yta ger friskare smak och utseende
•SALAMI -
Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Arbogapastej. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har drygt 800 medarbetare, sex produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 1,7 Mrd EUR.
Löfströms Allé 5
172 66 Sundbyberg
Sweden