Gå direkt till innehåll
Sommarens pinnovation från Lithells

Pressmeddelande -

Sommarens pinnovation från Lithells

Lithells - Sveriges äldsta grillkorvsvarumärke - gör sommarens korv roligare, enklare och mer varierad än någonsin.

Låt oss presentera sommarens grillnyhet, Pinnkorven. Enkelt, gott och som gjord för spännande topping, säger Lisa Tagesson, Marketing Director Atria Sverige.

Nu lanserar Lithells Pinnkorven, en riktig pinnovation. Nyheten är kanske världens äldsta, men väldigt användbar. Lithells har löst pinnen, nu är det upp till var och en att toppa korven med sina favoritsmaker.

Lithells har tre klassiska grillfavoriter som passar perfekt på pinne

  • Lithells Klassisk Grillkorv, alspånsrökt, saftig tjock grillkorv med mild smak av svartpeppar
  • Lithells Barnens Grillkorv, kalasgod grillkorv, hög kötthalt och mild i smaken
  • Lithells Hots, lägereldsklassiker som passar hela familjen. Mild i smaken och skinnfri

Toppingtips

För att sätta igång toppinginspirationen kommer här nio goda och lekfulla tips signerade Mattias ”Fredagskocken” Larsson. Perfekt till sommarens alla grilltillfällen. Recept bifogade.

  • Recept inspirerade av barnens favoriter: Tacopinne, Hawaiipinne och Makaronipinne.
  • Här finns Coleslawpinne, Syltlökspinne och Gurksalladspinne med fokus på syrade grönsaker och krämiga röror.
  • Lite mer vuxen smak? Vad sägs om Chilisesampinne, Fetapinne eller Rotfruktspinne?

Korvarna säljs på Ica, Coop, Willys och Hemköp.
Cirkapris: Lithells Klassisk Grillkorv 960 g, 54-55 kr, Lithells Barnens Grillkorv 400 g, 21-22 kr, Lithells Hots 400 g, 15-17kr. Grillpinnarna finns i butik eller beställs via lithells.se.

Om Lithells

Lithells är Sveriges äldsta korvvarumärke och Sveriges mest sålda varmkorv. Det startade 1907 med Oskar Lithells charkuteriverksamhet i Kumla och sedan dess har Lithells producerat korvar gjorda med omsorg och hantverk som utmejslats över generationer. Den svenska korvkulturen har en lång tradition och än i dag är hantverksstoltheten vår starkaste drivkraft. Trender kommer och går – men god husman består.

För mer information, kontakta:
Julia Winqvist, Amazing Alice, tel: 070-452 32 41, e-post: julia@amazingalice.se

Ämnen

Kategorier


Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Pastejköket. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Vi levererar trygg mat som producerats på ett ansvarsfullt sätt och som ger välmående och inspiration till våra kunder och konsumenter. Atria Sweden har ca 810 medarbetare, sju produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 4 450 anställda och en omsättning på ca 15 Mrd SEK.

Kontakter

Malin Westling

Malin Westling

Presskontakt Communications Manager Atria Sweden +46 (0)73 332 31 26

Good Food Better Mood

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Gooh!. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har drygt 800 medarbetare, sex produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 1,7 Mrd EUR.