Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

  • Foto: Susanna Blåvarg

    Krispiga Ärtbites nominerad till Årets Foodservicevara 2022

    Branschpriset Årets Foodservicevara uppmärksammar framgångsrika lanseringar som bidragit till innovation och skapat värde för restaurang och storkök. I år kan Krispiga Ärtbites från Atria Sweden bli vinnaren.

  • Lönneberga Ugnsbakad Leverpastej

    En efterlängtad nyhet: Lönneberga Ugnsbakad Leverpastej

    Nu lanserar Lönneberga äntligen en ugnsbakad pastej. En mild och krämig pastej med en mjuk brynt ton som förhöjer frukost-, mellis- eller middagsmackan. – Med lanseringen av en bakad pastej får Lönneberga nu en komplett portfölj i det bredbara sortimentet, säger Annika Hällberg Nilsson, Category Manager, Cold Cuts på Atria Sweden.

  • Kyckling från Svensk Fågel: Minskat klimatavtryck med en femtedel

    Kyckling från Svensk Fågel: Minskat klimatavtryck med en femtedel

    Svensk kyckling har minskat sitt klimatavtryck med nästan 20 procent på drygt tio år. Det visar en ny livscykelanalys som gjorts av RISE på uppdrag av Svensk Fågel. Som uppfödare av svensk kyckling och ett medlemsföretag till Svensk Fågel är vi mycket glada och stolta över detta.

  • Ridderheims deltar på Dreamhack

    Ridderheims deltar på Dreamhack

    Nu den 18 – 21 juni tar e-sportsfestivalen Dreamhack Summer plats på Elmia i Jönköping och för första gången någonsin kommer Ridderheims att närvara. Här kommer de bjuda på ölkorv, en produkt de tror har potential i gamingvärlden.

  • Atria har sålt sin snabbmatsverksamhet i Ryssland

    Atria har sålt sin snabbmatsverksamhet i Ryssland

    Atria har sålt sin snabbmatsverksamhet Sibylla Rus LLC till Limited Liability Company Agricultural Complex Mikhailovskiy, som är en del av the Cherkizovo Group. Försäljningspriset är cirka 8 miljoner euro. Transaktionen inkluderar inte varumärket Sibylla.

  • Knut Album ny kunddirektör hos Atria Sweden

    Knut Album ny kunddirektör hos Atria Sweden

    Aria Sweden har rekryterat Knut Album som Customer Director för Retail & Export. Knut har en lång och gedigen erfarenhet från dagligvaruhandeln med flera befattningar inom olika kategorier, bland annat från Procter & Gamble. Närmast kommer Knut från Conaxess Trade Sweden och rollen som Sales Director.

  • Atrias sous vide-produkter garanterar perfekt resultat varje gång.

    Jämn och hög kvalitet varje gång med Atrias sous vide-produkter

    I spåren av pandemin och läget i världen just nu har det blivit allt viktigare för restauranger och servicehandeln att hitta kostnadseffektiva lösningar. Här kommer Atrias sous vide-produkter in i bilden som garanterar perfekt resultat varje gång, oavsett bemanning i köket.
    – Pandemin har slagit hårt mot branschen. Nedskärningarna har lett till att kunnig personal letat sig till andra branscher

  • Nästa generations burgare ska smashas – upplev den med Lithells

    Nästa generations burgare ska smashas

    Det må vara lite trendigt och nördigt men smashburgaren är vår nästa generations hamburgare och den är här för att stanna. Nu gör Atria Foodservice och Lithells det enklare för köken att haka på trenden med lanseringen av Lithells Smash burger.
    – Det här är en unik hamburgare med stående fiber för att få till bästa burgarupplevelsen, den har en god crust och är saftig på samma gång, säger Ann-S

  • Atria säljer sin fabriksfastighet i Malmö

    Atria säljer sin fabriksfastighet i Malmö

    Atria lanserade 2020 ett effektiviseringsprogram i Sverige och beslutade 2021 att flytta produktionen från Malmöfabriken till Sköllersta.
    Som en del av programmet har Atria beslutat att sälja fabriksfastigheten i Malmö för cirka 22 miljoner euro. Atria kommer att fortsätta bedriva industriverksamhet i lokalerna och stänga produktionen under 2023. Transaktionen träder i kraft den 26 april 2022.

  • Favoriter från Ridderheims i ny kostym

    Favoriter från Ridderheims i ny kostym

    Tapas, antipasto eller plockmat, kärt barn har många namn. Gemensamt för dem alla är deras givna plats på bordet vid social ätande som blir alltmer populärt. Ridderheims har under 35 år levererat delikatesser i hög klass inom kategorin – däribland de populära inläggningarna som nu kommer att se annorlunda ut i kyldisken.

  • Sommarens pinnovation från Lithells

    Sommarens pinnovation från Lithells

    Lithells - Sveriges äldsta grillkorvsvarumärke - gör sommarens korv roligare, enklare och mer varierad än någonsin.
    – Låt oss presentera sommarens grillnyhet, Pinnkorven. Enkelt, gott och som gjord för spännande topping, säger Lisa Tagesson, Marketing Director Atria Sverige.
    Nu lanserar Lithells Pinnkorven, en riktig pinnovation. Nyheten är kanske världens äldsta, men väldigt användbar. Li

Visa mer