Gå direkt till innehåll

Ämnen: Sociala frågor

Atria erbjuder anställda gratis mensskydd

Atria erbjuder anställda gratis mensskydd

Livsmedelsföretaget Atria har inlett ett samarbete med RedLocker för att erbjuda gratis mensskydd till anställda i sina sju svenska fabriker. Genom samarbetet bidrar Atria dessutom till gratis mensskydd för unga tjejer i skolor och idrottsföreningar runt om i Sverige.

Ann-Sofie Malmgren, Produktchef

Atrias produktutbud: Från blodpudding till linsfärs

Vad är ett hållbart produktutbud och hur hållbart är vårt egentligen? Ann-Sofie Malmgren är produktchef på vår affärsenhet Out of Home som jobbar mot bland annat offentligt kök. Hon berättar om bredden i vårt sortiment och hur vi som leverantör kan hjälpa våra kunder att minska sitt klimatavtryck utan att behöva tumma på smaken eller betala mer:

I Stadsmissionens sociala matbutiker i Stockholm, Malmö, Helsingborg, Umeå och Linköping får medlemmar handla mat till låga priser och butikerna erbjuder även arbetsträning.

Atria minskar sitt matsvinn med Matmissionen

Atria som är ett av norra Europas största livsmedelsföretag har tecknat donatoravtal med Matmissionen. Genom samarbetet kan Atria minska matsvinnet vid sina sju svenska fabriker, samtidigt som de stödjer Matmissionens arbete för människor i ekonomisk utsatthet. I veckan gick den första leveransen med tio pallar varmkorv från Atrias centrallager i Sköllersta.

Good Food Better Mood

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Gooh!. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har drygt 800 medarbetare, sex produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 1,7 Mrd EUR.