Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

Atria investerar 300 miljoner i omstrukturering av svenska produktionen

Atria investerar 300 miljoner i omstrukturering av svenska produktionen

Atria har beslutat att investera 300 miljoner kronor för att omstrukturera den svenska produktionen. Investeringen omfattar en ny logistikbyggnad och ny maskinutrustning i fabriken i Sköllersta. I och med projektet kommer produktionen i Malmö att flyttas till Sköllersta och Moheda i Sverige, samt till Hansted i Danmark. Flytten beräknas vara genomförd i slutet av 2023.

Ät gott och gör gott med Lönneberga

Ät gott och gör gott med Lönneberga

Den som köper smörgåspålägg, korv eller kyckling från Lönneberga i sommar kommer inte bara att äta gott, utan också att göra gott. Från april till augusti går en del av varje såld Lönnebergaprodukt till barnrättsorganisationen Majblomman. Målet är att insamlingen ska generera över 600 000 kronor till organisationen.

57 procent mindre plast i förpackningen till Lönneberga Lårfile.

Ny förpackning minskar plaståtgången med 20 ton

Nu lanserar Atria genom varumärket Lönneberga kyckling i en helt ny typ av förpackning som mer än halverar plaståtgången, samtidigt som den bidrar till effektivare transporter och minskat matsvinn. Innovationen är en del i Atrias klimatarbete.

Atria ser över produktionen i Malmö och Sköllersta

Atria ser över produktionen i Malmö och Sköllersta

Atria påbörjar ett investeringsprojekt för att omorganisera produktionslinjer och öka produktiviteten vid Atrias svenska anläggningar. Investeringen uppskattas till cirka 30 miljoner euro. Projektet ska i detalj utreda en omstrukturering av produktionslinjer, möjliga omlokaliseringar samt investeringsbehov kopplade till nya produktionslinjer.

Pastejköket firar 50-årsjubileum

Pastejköket firar 50-årsjubileum

Pastejköket, som är en del av Atria Sweden, fyller 50 år. Detta firas nu med kampanjen 50 år av pastejlycka och med ett jubileumslock till originalpastejen.

Fanny Petersson på ICA Maxi Ronneby och Markus Nilsson på Atria  fyller upp med Lönneberga.

Atrias säljkår ger butiker en hjälpande hand

​Med start idag skickar livsmedelsföretaget Atria ut hela sin säljkår för att hjälpa butikerna att plocka upp varor. Syftet är att tillfälligt stärka upp den hårt belastade butikspersonalen och säkerställa att konsumenterna ska vara trygga med att hitta det de behöver.

​Lönneberga lanserar två små magiska kycklingnyheter!

​Lönneberga lanserar två små magiska kycklingnyheter!

Lönneberga Crispy Chicken Bites är färsk kyckling i smarta munsbitar med krispig panering och spännande smak av Cheesy Chili och Popcorn som du tillagar i ugnen. Gott, enkelt, smart – för alla tillfällen.

Vegyu, 100% Köttfritt – för vegetarianer, köttätare och allt däremellan.

Atria Foodservice lanserar Vegyu - nytt vegetariskt varumärke för restaurang & storkök

​Atria lanserar ett nytt vegetariskt sortiment under varumärket Vegyu. Ett sortiment av 100% köttfria, smakfulla produkter och färdigrätter som vänder sig till alla de som vill tillföra mer grönt i sina måltider. Sortimentet består av fem veganska produkter; en saftig umamiburgare, en spicy bean burger en rödbetsburgare samt en formbar linsfärs och en kyld grönsaksbas.

Svensk snacksalami ska ut i världen

Svensk snacksalami ska ut i världen

Livsmedelsföretaget Atria satsar nu på en ökad export. De främsta exportprodukterna är snacksalami och olika typer av tapaskoncept. Belgien och grannländerna Norge och Finland är de marknader som står för den största andelen i dagsläget. Atria ser en stor tillväxtpotential och har en målsättning att ta sig in på två till tre nya marknader per år.

Atria utmanar föreställningen om importerat kött - finskt kött håller världsklass

Atria utmanar föreställningen om importerat kött - finskt kött håller världsklass

Atria vill genom kommunikationen ”The purest meat on the planet?” profilera det finska köttet i Sverige och få svenska restauranger och storhushåll att få upp ögonen för dess höga kvalitet. Ett kvalitetsbevis är att det så sent som 2018 vann tävlingen världens bästa biff*. Målet är nu att etablera finskt kött som ett väsentligt bättre importalternativ.

Atria Sweden effektiviserar organisationen

Atria Sweden effektiviserar organisationen

​Atria Sweden planerar att effektivisera sin organisation och varslar om uppsägning av 40 tjänstemän. Detta är en av åtgärderna för att stärka konkurrenskraften på en utmanande och hårt konkurrensutsatt marknad.

Lithells Kycklingvarmkorv

Lithells Kycklingvarmkorv

Atria Foodservice lanserar kyld kycklingvarmkorv. Kycklingprodukter uppskattas av många och har en positiv utveckling på marknaden. Kycklingvarmkorv är ett gott och klimatsmart val.

Visa mer

Good Food Better Mood

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Gooh!. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har drygt 800 medarbetare, sex produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 1,7 Mrd EUR.