Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

Smak, variation, hållbara val och mat som kan ätas av många är våra ledord. Låt er inspireras!

Atria + Valio i nytt receptsamarbete!

På temat gränslöst gott tar vi med dig på en smakresa runt jorden. Gemenskap och matglädje är ledord för vårt samarbete kring receptskapande och inspirationsmatlagning. Efter en tidigare uppskattad receptbroschyr kommer här en uppföljare med 16 klimatberäknade recept som vi hoppas kan inspirera till nya rätter och kombinationer att servera, i såväl offentligt som privat miljö.

Jonas Sillén, Energiingenjör Atria

Vägen till att bli helt fossilfria

Jonas Sillén är energiingenjör på Atria Sweden och håller samman Atrias energiarbete. Han följer vår energiförbrukning på månadsbasis och jobbar med våra långsiktiga energimål om att minska vår energiförbrukning och bli fossilfria. Han berättar om arbetet och hur omstruktureringen med investeringen i ett nytt logistikcenter i Sköllersta kan bidra:

Linda Munters, Customer Supply & Logistics Manager

Sustainability by Atria People: Linda Munters

”Våra transportflöden centraliseras och med placering i Sköllersta får vi ett optimalt läge som ger färre stopp och körda kilometrar; färre leveranspunkter för både färskt och fryst. Det gör vårt miljöavtryck betydligt mindre.” Linda Munters berättar om hur en optimerad logistikprocess påverkar vårt hållbarhetsarbete.

Sustainability by Atria People: Markus Axgran

Sustainability by Atria People: Markus Axgran

”Om vi alla tänker på att stänga en dörr till ett kylrum ordentligt, inte låta en maskin stå på i onödan och vrida av en kran som står och droppar − så kommer det göra skillnad.” Markus Axgran är produktionschef i Sköllersta. Han berättar om hur de jobbar med energieffektivitet i produktionen.

Carsten Jörgensen, Kvalitets- och miljöchef, Atria Sweden

Sustainability by Atria People: Carsten Jörgensen

”Som ett företag måste vi bidra och minska vår påverkan på miljön, men vi måste också minska våra kostnader. Vi är i en särskild situation där el kan bli, och redan är en bristvara.” Carsten Jörgensen, vår kvalitets- och miljöchef berättar om det långsiktiga arbetet för ett energieffektivt Atria

Rasmus Sunesson, Teamleader Kycklinguppfödning

Sustainability by Atria People: Rasmus Sunesson

Rasmus Sunesson är Teamleader för vår kycklinguppfödning. Huvudfokus är alltid att säkerställa att kycklingarna mår bra i stallarna, till exempel att det är rätt temperatur, belysning, att de får i sig tillräckligt med vatten och foder. Faktorer som i sin tur som påverkar vår vatten- och energiförbrukning och är en viktig del av vår resa i att bli energieffektiva, Rasmus berättar mer:

Sibylla på korvfestivalen i Göteborg

Sibylla på korvfestivalen i Göteborg

Det folkkära varumärket Sibylla fyller i år 90 år, vad passar då inte bättre än att fira det lite extra med alla glada korvälskare på korvfestivalen i Göteborg. Festivalen äger rum den 4 – 6 november i Eriksbergshallen och Sibylla kommer både servera sin klassiska kokkorv och spännande nyheter.

Sibyllakiosk 1973. I år firar varumärket Sibylla 90-årsjubileum.

Sveriges stolthet Sibylla fyller 90 år

Varumärket Sibylla firar 90-årsjubileum den 20 oktober. Redan år 1932 lanserades Sibylla-korven som en hyllning till prinsessan med samma namn och numera serveras över 150 miljoner Sibylla-portioner varje år. Idag är varumärket också väletablerat internationellt och finns på åtta marknader.

Visa mer

Good Food Better Mood

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Gooh!. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har drygt 800 medarbetare, sex produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 1,7 Mrd EUR.