Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

  • Atria ser över produktionen i Malmö och Sköllersta

    Atria ser över produktionen i Malmö och Sköllersta

    Atria påbörjar ett investeringsprojekt för att omorganisera produktionslinjer och öka produktiviteten vid Atrias svenska anläggningar. Investeringen uppskattas till cirka 30 miljoner euro. Projektet ska i detalj utreda en omstrukturering av produktionslinjer, möjliga omlokaliseringar samt investeringsbehov kopplade till nya produktionslinjer.

  • Pastejköket firar 50-årsjubileum

    Pastejköket firar 50-årsjubileum

    Pastejköket, som är en del av Atria Sweden, fyller 50 år. Detta firas nu med kampanjen 50 år av pastejlycka och med ett jubileumslock till originalpastejen.

  • Fanny Petersson på ICA Maxi Ronneby och Markus Nilsson på Atria  fyller upp med Lönneberga.

    Atrias säljkår ger butiker en hjälpande hand

    ​Med start idag skickar livsmedelsföretaget Atria ut hela sin säljkår för att hjälpa butikerna att plocka upp varor. Syftet är att tillfälligt stärka upp den hårt belastade butikspersonalen och säkerställa att konsumenterna ska vara trygga med att hitta det de behöver.

  • ​Lönneberga lanserar två små magiska kycklingnyheter!

    ​Lönneberga lanserar två små magiska kycklingnyheter!

    Lönneberga Crispy Chicken Bites är färsk kyckling i smarta munsbitar med krispig panering och spännande smak av Cheesy Chili och Popcorn som du tillagar i ugnen. Gott, enkelt, smart – för alla tillfällen.

  • Vegyu, 100% Köttfritt – för vegetarianer, köttätare och allt däremellan.

    Atria Foodservice lanserar Vegyu - nytt vegetariskt varumärke för restaurang & storkök

    ​Atria lanserar ett nytt vegetariskt sortiment under varumärket Vegyu. Ett sortiment av 100% köttfria, smakfulla produkter och färdigrätter som vänder sig till alla de som vill tillföra mer grönt i sina måltider. Sortimentet består av fem veganska produkter; en saftig umamiburgare, en spicy bean burger en rödbetsburgare samt en formbar linsfärs och en kyld grönsaksbas.

  • Svensk snacksalami ska ut i världen

    Svensk snacksalami ska ut i världen

    Livsmedelsföretaget Atria satsar nu på en ökad export. De främsta exportprodukterna är snacksalami och olika typer av tapaskoncept. Belgien och grannländerna Norge och Finland är de marknader som står för den största andelen i dagsläget. Atria ser en stor tillväxtpotential och har en målsättning att ta sig in på två till tre nya marknader per år.

  • Atria utmanar föreställningen om importerat kött - finskt kött håller världsklass

    Atria utmanar föreställningen om importerat kött - finskt kött håller världsklass

    Atria vill genom kommunikationen ”The purest meat on the planet?” profilera det finska köttet i Sverige och få svenska restauranger och storhushåll att få upp ögonen för dess höga kvalitet. Ett kvalitetsbevis är att det så sent som 2018 vann tävlingen världens bästa biff*. Målet är nu att etablera finskt kött som ett väsentligt bättre importalternativ.

  • Atria Sweden effektiviserar organisationen

    Atria Sweden effektiviserar organisationen

    ​Atria Sweden planerar att effektivisera sin organisation och varslar om uppsägning av 40 tjänstemän. Detta är en av åtgärderna för att stärka konkurrenskraften på en utmanande och hårt konkurrensutsatt marknad.

  • Lithells Kycklingvarmkorv

    Lithells Kycklingvarmkorv

    Atria Foodservice lanserar kyld kycklingvarmkorv. Kycklingprodukter uppskattas av många och har en positiv utveckling på marknaden. Kycklingvarmkorv är ett gott och klimatsmart val.

  • Lithells Kycklingfilé sous vide

    Lithells Kycklingfilé sous vide

    Atria Foodservice lanserar Lithells Kycklingfilé, sous vide. Svensk fågel är ett omtyckt och klimatsmart alternativ som kan varieras på många sätt.

  • Sibyllas klassiska burkkorv utökas med kyckling

    Sibyllas klassiska burkkorv utökas med kyckling

    Nästan 90 år efter lanseringen kommer uppföljaren till Sibyllas kokkorv – en kycklingkorv som ligger i samma smakrika lag som originalet. – Det är stort tryck på kycklingprodukter och burkkorven ökar så vi tror och hoppas på en ny succé som sträcker sig ända in i nästa sekel, säger Mathias Grennard på Atria Sverige.

  • Lithells grillkorv

    Lithells lanserar smal grillkorv och kycklingkorv för barnen

    Vecka 15 är Lithells grillsortiment tillbaka i hyllorna. Nyheter i år är den första rikstäckande smala grillkorven med skinn samt Barnens grillkorv kyckling. Grillkorv är den korv som är mest populär under sommaren och kycklingkorv är ett klimatsmart segment som växer snabbt.

Visa mer