Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

Sibylla på korvfestivalen i Göteborg

Sibylla på korvfestivalen i Göteborg

Det folkkära varumärket Sibylla fyller i år 90 år, vad passar då inte bättre än att fira det lite extra med alla glada korvälskare på korvfestivalen i Göteborg. Festivalen äger rum den 4 – 6 november i Eriksbergshallen och Sibylla kommer både servera sin klassiska kokkorv och spännande nyheter.

Sibyllakiosk 1973. I år firar varumärket Sibylla 90-årsjubileum.

Sveriges stolthet Sibylla fyller 90 år

Varumärket Sibylla firar 90-årsjubileum den 20 oktober. Redan år 1932 lanserades Sibylla-korven som en hyllning till prinsessan med samma namn och numera serveras över 150 miljoner Sibylla-portioner varje år. Idag är varumärket också väletablerat internationellt och finns på åtta marknader.

Atrias satsning i Sköllersta innebär närmare 100 nya jobb till regionen

100 nya jobb när Atria investerar i Sköllersta

Livsmedelsföretaget Atria flyttar merparten av produktionen i Malmö till sin fabrik i Sköllersta utanför Örebro där även ett nytt logistikcentrum just nu byggs. Flytten av produktionen, som sker stegvis, har precis påbörjats och beräknas vara klar i augusti 2023. Investeringen uppgår till 300 miljoner kronor och innebär närmare 100 nya jobb till regionen.

Vi satte Lönneberga kyckling i händerna på smaksäkra Christin Kashou

Låt vardagsmaten ta dig på ett smakäventyr

Christin Kashou bjuder på tre goda & lättlagade kycklingrecept med asiatiska influenser. Jippie Bangbang-pippi tar oss till Sichuanprovinsen, Kycklingplåt 5 Spice omfamnar hela Kina och de Asiatiska kycklingbullarna hyllar Thailand.

Foto: Susanna Blåvarg

Krispiga Ärtbites nominerad till Årets Foodservicevara 2022

Branschpriset Årets Foodservicevara uppmärksammar framgångsrika lanseringar som bidragit till innovation och skapat värde för restaurang och storkök. I år kan Krispiga Ärtbites från Atria Sweden bli vinnaren.

Lönneberga Ugnsbakad Leverpastej

En efterlängtad nyhet: Lönneberga Ugnsbakad Leverpastej

Nu lanserar Lönneberga äntligen en ugnsbakad pastej. En mild och krämig pastej med en mjuk brynt ton som förhöjer frukost-, mellis- eller middagsmackan. – Med lanseringen av en bakad pastej får Lönneberga nu en komplett portfölj i det bredbara sortimentet, säger Annika Hällberg Nilsson, Category Manager, Cold Cuts på Atria Sweden.

Kyckling från Svensk Fågel: Minskat klimatavtryck med en femtedel

Kyckling från Svensk Fågel: Minskat klimatavtryck med en femtedel

Svensk kyckling har minskat sitt klimatavtryck med nästan 20 procent på drygt tio år. Det visar en ny livscykelanalys som gjorts av RISE på uppdrag av Svensk Fågel. Som uppfödare av svensk kyckling och ett medlemsföretag till Svensk Fågel är vi mycket glada och stolta över detta.

Visa mer

Good Food Better Mood

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Gooh!. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har drygt 850 medarbetare, sju produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 1,755 Mrd EUR.