Gå direkt till innehåll

Ämnen: Industri, tillverkning

  • Atria har sålt sin snabbmatsverksamhet i Ryssland

    Atria har sålt sin snabbmatsverksamhet Sibylla Rus LLC till Limited Liability Company Agricultural Complex Mikhailovskiy, som är en del av the Cherkizovo Group. Försäljningspriset är cirka 8 miljoner euro. Transaktionen inkluderar inte varumärket Sibylla.

  • Knut Album ny kunddirektör hos Atria Sweden

    Aria Sweden har rekryterat Knut Album som Customer Director för Retail & Export. Knut har en lång och gedigen erfarenhet från dagligvaruhandeln med flera befattningar inom olika kategorier, bland annat från Procter & Gamble. Närmast kommer Knut från Conaxess Trade Sweden och rollen som Sales Director.

  • Jämn och hög kvalitet varje gång med Atrias sous vide-produkter

    I spåren av pandemin och läget i världen just nu har det blivit allt viktigare för restauranger och servicehandeln att hitta kostnadseffektiva lösningar. Här kommer Atrias sous vide-produkter in i bilden som garanterar perfekt resultat varje gång, oavsett bemanning i köket.
    – Pandemin har slagit hårt mot branschen. Nedskärningarna har lett till att kunnig personal letat sig till andra branscher

  • Nästa generations burgare ska smashas

    Det må vara lite trendigt och nördigt men smashburgaren är vår nästa generations hamburgare och den är här för att stanna. Nu gör Atria Foodservice och Lithells det enklare för köken att haka på trenden med lanseringen av Lithells Smash burger.
    – Det här är en unik hamburgare med stående fiber för att få till bästa burgarupplevelsen, den har en god crust och är saftig på samma gång, säger Ann-S

  • Nya generationens burgare

    Kan hamburgare vara den bästa maträtten någonsin? Bröd – burgare – bröd, klart! Enkelt, snabbt och jättegott. Med utvalda tillbehör sätter du din egen prägel på maten du serverar och kan förändra dina burgare i oändlighet. Det kan man kalla varierad kost! Hur Better Burgers boostar din business och mycket mer kan du läsa om i vår burgarfolder.

  • Atria säljer sin fabriksfastighet i Malmö

    Atria lanserade 2020 ett effektiviseringsprogram i Sverige och beslutade 2021 att flytta produktionen från Malmöfabriken till Sköllersta.
    Som en del av programmet har Atria beslutat att sälja fabriksfastigheten i Malmö för cirka 22 miljoner euro. Atria kommer att fortsätta bedriva industriverksamhet i lokalerna och stänga produktionen under 2023. Transaktionen träder i kraft den 26 april 2022.

  • Favoriter från Ridderheims i ny kostym

    Tapas, antipasto eller plockmat, kärt barn har många namn. Gemensamt för dem alla är deras givna plats på bordet vid social ätande som blir alltmer populärt. Ridderheims har under 35 år levererat delikatesser i hög klass inom kategorin – däribland de populära inläggningarna som nu kommer att se annorlunda ut i kyldisken.

  • Sommarens pinnovation från Lithells

    Lithells - Sveriges äldsta grillkorvsvarumärke - gör sommarens korv roligare, enklare och mer varierad än någonsin. – Låt oss presentera sommarens grillnyhet, Pinnkorven. Enkelt, gott och som gjord för spännande topping, säger Lisa Tagesson, Marketing Director Atria Sverige.
    Nu lanserar Lithells Pinnkorven, en riktig pinnovation. Nyheten är kanske världens äldsta, men väldigt användbar. Lithel

  • Edvin Törnblom besöker Atrias korvtillverkning i Sköllersta

    Är korv världens äldsta snacks? Och har storleken betydelse när det gäller korvens smak? De frågorna och många fler får den populäre influencern Edvin Törnblom svar på när han besöker Atrias fabrik i Sköllersta i ”Halloj Kylskåpet”.

  • Atria bygger en bra morgondag

    Atrias mål är att vara en pionjär inom hållbarhet. På grund av klimatförändringarna är Atrias viktigaste mål idag en koldioxidneutral livsmedelskedja. För att uppnå detta har Atria nu utökat sitt hållbarhetsprogram i syfte att minska såväl miljöpåverkan som koldioxidutsläpp i hela värdekedjan. Hållbarhet är en integrerad del av Atrias strategi, verksamhet och dagliga arbete.

  • Niclas God ny chef för Atria Foodservice

    Atria Sweden har rekryterat Niclas God som ny Senior Vice President för Foodservice. Niclas efterträder Patrik Larsson som går vidare inom Atria Sweden och axlar ansvaret för affärsområdet Poultry som ny Senior Vice President.

  • Niclas God ny chef för Atria Foodservice

    Atria Sweden har rekryterat Niclas God som ny Senior Vice President för Foodservice. Niclas efterträder Patrik Larsson som går vidare inom Atria Sweden och axlar ansvaret för affärsområdet Poultry som ny Senior Vice President.

  • Atria gör stor miljöbesparing med ny biopanna i Borås

    Atrias övergripande mål är en koldioxidneutral livsmedelskedja. Som ett led i detta installerar Atria en ny biopanna i fabriken i Borås. Därmed blir energiförbrukningen helt fossilfri och utsläppen av koldioxid minskar med 580 ton per år vilket innebär stora miljöbesparingar.

  • Atria signerar åtagande om Science Based Targets

    Atrias övergripande mål för hållbarhetsarbetet är att bromsa klimatförändringarna och främja en koldioxidneutral livsmedelsproduktion. Nu signerar Atria det internationella Science Based Targets Climate Initiative (STBi) och kopplar därmed företagets egna hållbarhetsarbete till målet att begränsa den globala genomsnittliga temperaturhöjningen till mindre än 1,5 grader i enlighet med Parisavtalet.

  • Veganska nyheter från Dagens Rätt Grönt

    Nu lanseras tre ätfärdiga produkter som är 100 procent utan kött. En fryst korv gjord på solrosprotein och morot som kommer i två varianter, strimlad eller som en skinnfri grillkorv. Dessutom lanseras Krispiga Ärtbites som är gjorda på ekologiska ärtor. Alla är klimatsmarta alternativ, tillverkade i Sverige och innehåller inte gluten, laktos, ägg-, soja- och mjölkprotein.

  • Satsning i Sölvesborg gav jobb hos Atria

    I dagarna kliver åtta nyutbildade kursdeltagare direkt ut i anställning hos Atria Sweden i Sölvesborg efter ett samarbete med Astar, på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Deltagarna har utbildats inom uppfödning, styckning och slakt som är ett område där det idag råder stor brist på arbetskraft.

  • Innovationen Pockit – ett varmt och fräscht mål on the go

    Nu introducerar Sibylla det unika konceptet Pockit. En fräsch måltidslösning för konsumenter på språng. Pockit görs på beställning, är enkel att tillreda och går snabbt att servera. Den finns i tre smakkombinationer, alla i ett varmt stenugnsbakat flatbread med varm kyckling och olika val av topping och såser.

  • Atria investerar 300 miljoner i omstrukturering av svenska produktionen

    Atria har beslutat att investera 300 miljoner kronor för att omstrukturera den svenska produktionen. Investeringen omfattar en ny logistikbyggnad och ny maskinutrustning i fabriken i Sköllersta. I och med projektet kommer produktionen i Malmö att flyttas till Sköllersta och Moheda i Sverige, samt till Hansted i Danmark. Flytten beräknas vara genomförd i slutet av 2023.

  • Ät gott och gör gott med Lönneberga

    Den som köper smörgåspålägg, korv eller kyckling från Lönneberga i sommar kommer inte bara att äta gott, utan också att göra gott. Från april till augusti går en del av varje såld Lönnebergaprodukt till barnrättsorganisationen Majblomman. Målet är att insamlingen ska generera över 600 000 kronor till organisationen.

  • Ny förpackning minskar plaståtgången med 20 ton

    Nu lanserar Atria genom varumärket Lönneberga kyckling i en helt ny typ av förpackning som mer än halverar plaståtgången, samtidigt som den bidrar till effektivare transporter och minskat matsvinn. Innovationen är en del i Atrias klimatarbete.

Visa mer