Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

NYHET! Lönneberga breddar påläggshyllan

3 bredbara pålägg med kyckling och skinka

Lönneberga introducerar ett helt nytt bredbart pålägg gjort av kyckling/skinka tillsammans med kikärtor. Lönneberga Bredbart pålägg är smakrika, krämiga, proteinrika och gör det lätt att variera dagens alla mackor. Först ut är smakerna Soltorkad tomat med kyckling, Ramslök med kyckling och Grillad paprika med skinka.

Prisvärd husman är höstens vardagsräddare

Prisvärd husman är höstens vardagsräddare

Vardagen är här – och med den skola, jobb, träning, läxor och däremellan ska middagen handlas och lagas. Men bara lugn, Fredagskocken har tagit fram prisvärda och smaksäkra versioner av våra mest omtyckta vardagsrätter med Lithells husmansfavoriter! Alla under 100 kr/4 portioner, den mest prisvärda bara 7,50 kr/1 portion.

Rasmus Sunesson

”Jag är stolt över hur vi tar hand om våra kycklingar”

Rasmus Sunesson är Teamleader för vår uppfödning i Sölvesborg där djuromsorgen är en självklar del av arbetet. Han berättar om hur vi tar hand om våra kycklingar, vilka utmaningar som finns och hur djuromsorgen utvecklats.

Mikael Nilsson

”Vi får aldrig sitta lugnt i båten”

Mikael ”Micke” Nilsson är planeringsansvarig för vår primärproduktion och är med under kycklingens hela liv, från kläckning till slakt. Han berättar om vårt djuromsorgsarbete, hur det förändrats och vilka utmaningar vi möter idag.

Vilka trender lyser starkast på matarenan?

Ridderheimsrapporten Nr 6

Sveriges mest omfattande mattrendrapport är tillbaka. Ridderheimsrapporten Nr 6 djupdyker i värderingar, trender och förändringar som vi ser kommer att påverka matlandskapet framåt. I en osäker omvärld går vi från individualisering mot trygghet och gemenskap. Vi väljer glad mat och söker ordning och reda. Överflöd kan tillhöra historien och kvinnor svajpar vänster om mannen inte lagar mat.

Carsten Jörgensen, kvalitets- och miljöchef, Atria Sweden

”Vi har en bra djuromsorg”

Carsten Jörgensen är kvalitets- och miljöchef på Atria Sweden och har det övergripande ansvaret för våra kvalitets- och miljöfrågor. Däribland livsmedelssäkerhet, biosäkerhet och djuromsorg. Han berättar hur vi säkerställer en god djuromsorg.

Färsk svensk färdigmarinerad kyckling redo för grillen

Sex smakrika kycklingnyheter i årets grillsortiment

Lönneberga utökar sitt populära färdigkryddade sortiment med hela sex kycklingnyheter för grillen. Flera användbara detaljer av svensk kyckling i aptitretande smaker av färska kryddor och örter. Dessutom bjuder smaksäkra Christin Kashou, Sveriges mästerkock 2021, på fem oemotståndliga kycklingrecept med sina favoriter ur sortimentet.

 Nyhet för små och stora hushåll – nu kan alla skapa grillverk

Lithells Klassisk Grillkorv i smart förpackning

Tidigare fanns ingen traditionell grillkorv i mindre förpackning, men nu lanseras Lithells Klassisk Grillkorv i en smart liten förpackning om 360g. – Den mindre förpackningen fyller verkligen en funktion för mindre hushåll, men även för större sällskap som vill ha en grillmåltid med variation, säger Irène Degerman, Brand Manager Lithells.

NYHET! Kycklinggrillkorv med Orangeriets färska Chili & Vitlök

Grilla smakrik kycklinggrillkorv i sommar

Årets korvnyhet för grillen är Lönneberga Kycklinggrillkorv med Orangeriets färska Chili & Vitlök, med mild hetta och frisk smak. Konsument prioriterar smak följt av svensk råvara och hög kötthalt vid köp av korv* – Lönneberga Kycklinggrillkorv levererar på alla punkter. Testa den gärna i Fiesta Mexicana, ett magiskt recept av Christin Kashou, Sveriges mästerkock 2021.

En korv för alla

95% av alla svenskar äter korv

Ja, korv är verkligen älskad mat. Det är inte svårt att förstå, det är ju både gott att äta och lätt att fixa. Och så finns det ju så många olika sorter som går att variera i all oändlighet. Vilken sort vill du ha idag? Läs mer om Lithells korvar här

Maria Adolfsson, Projektledare Foodservice

"Minst tio punkter med krav som rör förpackningsutveckling"

Maria är projektledare inom Foodservice och har nära kontakt med våra grossist- och restaurangkunder i framtagningen av nya produkter. Hon berättar om hur hållbarhet är en del av hennes arbete och i dialog med kund. Hur ser behoven ut och vilka utmaningar står vi inför?

Visa mer

Good Food Better Mood

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Gooh!. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har drygt 800 medarbetare, sex produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 1,7 Mrd EUR.