Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

Färsk svensk färdigmarinerad kyckling redo för grillen

Sex smakrika kycklingnyheter i årets grillsortiment

Lönneberga utökar sitt populära färdigkryddade sortiment med hela sex kycklingnyheter för grillen. Flera användbara detaljer av svensk kyckling i aptitretande smaker av färska kryddor och örter. Dessutom bjuder smaksäkra Christin Kashou, Sveriges mästerkock 2021, på fem oemotståndliga kycklingrecept med sina favoriter ur sortimentet.

 Nyhet för små och stora hushåll – nu kan alla skapa grillverk

Lithells Klassisk Grillkorv i smart förpackning

Tidigare fanns ingen traditionell grillkorv i mindre förpackning, men nu lanseras Lithells Klassisk Grillkorv i en smart liten förpackning om 360g. – Den mindre förpackningen fyller verkligen en funktion för mindre hushåll, men även för större sällskap som vill ha en grillmåltid med variation, säger Irène Degerman, Brand Manager Lithells.

NYHET! Kycklinggrillkorv med Orangeriets färska Chili & Vitlök

Grilla smakrik kycklinggrillkorv i sommar

Årets korvnyhet för grillen är Lönneberga Kycklinggrillkorv med Orangeriets färska Chili & Vitlök, med mild hetta och frisk smak. Konsument prioriterar smak följt av svensk råvara och hög kötthalt vid köp av korv* – Lönneberga Kycklinggrillkorv levererar på alla punkter. Testa den gärna i Fiesta Mexicana, ett magiskt recept av Christin Kashou, Sveriges mästerkock 2021.

Sibylla på korvfestivalen i Göteborg

Sibylla på korvfestivalen i Göteborg

Det folkkära varumärket Sibylla fyller i år 90 år, vad passar då inte bättre än att fira det lite extra med alla glada korvälskare på korvfestivalen i Göteborg. Festivalen äger rum den 4 – 6 november i Eriksbergshallen och Sibylla kommer både servera sin klassiska kokkorv och spännande nyheter.

Sibyllakiosk 1973. I år firar varumärket Sibylla 90-årsjubileum.

Sveriges stolthet Sibylla fyller 90 år

Varumärket Sibylla firar 90-årsjubileum den 20 oktober. Redan år 1932 lanserades Sibylla-korven som en hyllning till prinsessan med samma namn och numera serveras över 150 miljoner Sibylla-portioner varje år. Idag är varumärket också väletablerat internationellt och finns på åtta marknader.

Atrias satsning i Sköllersta innebär närmare 100 nya jobb till regionen

100 nya jobb när Atria investerar i Sköllersta

Livsmedelsföretaget Atria flyttar merparten av produktionen i Malmö till sin fabrik i Sköllersta utanför Örebro där även ett nytt logistikcentrum just nu byggs. Flytten av produktionen, som sker stegvis, har precis påbörjats och beräknas vara klar i augusti 2023. Investeringen uppgår till 300 miljoner kronor och innebär närmare 100 nya jobb till regionen.

Vi satte Lönneberga kyckling i händerna på smaksäkra Christin Kashou

Låt vardagsmaten ta dig på ett smakäventyr

Christin Kashou bjuder på tre goda & lättlagade kycklingrecept med asiatiska influenser. Jippie Bangbang-pippi tar oss till Sichuanprovinsen, Kycklingplåt 5 Spice omfamnar hela Kina och de Asiatiska kycklingbullarna hyllar Thailand.

Foto: Susanna Blåvarg

Krispiga Ärtbites nominerad till Årets Foodservicevara 2022

Branschpriset Årets Foodservicevara uppmärksammar framgångsrika lanseringar som bidragit till innovation och skapat värde för restaurang och storkök. I år kan Krispiga Ärtbites från Atria Sweden bli vinnaren.

Visa mer

Good Food Better Mood

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Gooh!. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har drygt 800 medarbetare, sex produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 1,7 Mrd EUR.