Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

  • Lönneberga Smakrika skivor för alla påläggsälskare

    Lönneberga lanserar Smakrika skivor av svensk kyckling och skinka i tre goda smaker. Ett riktigt gott pålägg i lite tjockare skivor som enkelt kan förvandlas till en mättande måltid. För man får faktiskt äta mackor till middag, vilket allt fler också gör.

  • Lagstiftning och märkning för en god konsumentnytta

    Maria Skoglund är Regulatory Affairs Officer på Atria och jobbar med lagstiftning och märkning. Hon berättar om hur lagstiftning och märkning driver arbetet framåt för en god konsumentnytta och hur vi på Atria tar ansvar för att erbjuda säkra, goda och näringsriktiga produkter.

  • Atria köper färdigrättsverksamheten Gooh

    Atria Sweden AB köper hela aktiekapitalet i svenska färdigrättsverksamheten Gooh. Gooh ingår i Lantmännen Cerealia och tillverkningen sker i ett storkök i Järna söder om Stockholm. Goohs produktutbud kompletterar Atrias sortiment av färdigrätter och erbjuder nya möjligheter för konsumentinriktad produktutveckling för den svenska marknaden.

  • Framåt för en hållbar livsmedelsbransch

    Lotta Elmér är Regulatory Affairs Manager på Atria och ansvarar för att vi följer aktuell lagstiftning och har korrekt märkning. Hon berättar hur viktigt det är att vi livsmedelsproducenter kopplas in tidigt i framtagningen av ny lagstiftning och om hur hållbarhet tar allt större plats i branschen.

  • Tillsammans för klimatet

    Atria Foodservice och Orkla FoodSolutions krokar arm för att tillsammans hjälpa våra kunder på vägen till det klimatkloka köket. Den största delen av matens klimatpåverkan kommer från råvarorna, men även sådant som transporter och tillagningssätt påverkar. Genom detta samarbete tar vi, som två oberoende aktörer, tillsammans vårt ansvar i strävan mot en mer hållbar och hälsosam klimatresa.

  • Vad vet du om finskt kött?

    Sebastian Madsen, är Key Account Manager på vår Foodservice-verksamhet och har bland annat kategoriansvar för vårt finska kött – Pure Rare. Han berättar om varför det är det självklara alternativet till svenskt kött.

  • Säkerheten först – men hur?

    En produktionsmiljö är tuff, det kan vara högljutt, tunga lyft och finnas flera säkerhetsrisker. Sandra Ekström, HR-chef berättar hur vi jobbar för att skapa en trivsam och säker arbetsmiljö – och om utmaningarna vi möter.

  • Atria Sweden planerar effektivisering

    Atria Sweden planerar ett effektiviseringsprogram för att uppnå målen i affärsstrategin och förbättra sin konkurrenskraft och prestanda, samt anpassa företaget till förändringarna på marknaden. Höga råvarukostnader, ökad inflation och en svag krona har lett till förändrade konsumtionsmönster och tuffa prisförhandlingar med handeln. Det innebär att Atria Sweden nu varslar cirka 35 tjänster.

  • 4 gränslöst goda plockbrickor från Ridderheims

    Det har aldrig varit lättare att njuta av plockmat. Ridderheims lanserar 4 färdiga plockbrickor sprängfyllda med smak: La Familia, Mix Clasico, Hola Bonita och Tres Hermanos. De praktiska brickorna innehåller smakmatchade klassiker från Ridderheims och spännande nyheter. Välj, öppna och servera! Enklare blir det inte.

  • Lönneberga lanserar tunna vardagsfavoriter

    Vardagsmiddagen är räddad! Lönneberga lanserar tunna kycklingfiléer som är snabba och enkla att tillaga. Till de tunna filéerna används enbart den finaste övre halvan av bröstfilén, så de kan gå rakt i pannan utan att ansas. Välj mellan tunna kycklingfiléer och tunna kycklingfiléer Chimichurri.

  • Mycorena och Atria i samarbete för framtidens klimatsmarta livsmedel

    Mycorena, en svensk pionjär inom tillverkning av mykoprotein, och Atria Sweden, ett av norra Europas ledande kött- och livsmedelsföretag, har inlett ett partnerskap för att gemensamt utveckla och sälja en ny generation av hållbara och näringsrika produkter som korv, hamburgare och smörgåspålägg baserade på mykoprotein.

Visa mer