Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

 Kycklingspett Barbeque och Grillmix Mild Jalapeño & Grillkrydda till sommarens grill

Smaken i fokus i Lönnebergas smaksatta grillsortiment

Lönneberga lanserar två kycklingnyheter till sitt populära färdigkryddade grillsortiment. Färdiga spett har blivit lite av ett signum för Lönneberga, nu lanseras Kycklingspett Barbeque. För de som söker variation lanseras Grillmix med 4 minispett Mild Jalapeño och 4 kycklingben Grillkrydda.

 3 NYHETER - Ridderheims tar plockmaten till nya höjder

Smakrik plockmat med Västerbottensost®

Ridderheims lanserar en lyxig plockbricka med Västerbottensost som stjärnan i en ljuvligt god ostcreme och en magisk mild ölkorv. Ostälskare kan även köpa ostcremen separat. Dessutom lanseras äntligen smakexplosionen Ridderheims Sweety Drops con queso brett i butik.

NYHET! Lönneberga fortsätter utveckla påläggshyllan

Lönneberga Smakrika skivor för alla påläggsälskare

Lönneberga lanserar Smakrika skivor av svensk kyckling och skinka i tre goda smaker. Ett riktigt gott pålägg i lite tjockare skivor som enkelt kan förvandlas till en mättande måltid. För man får faktiskt äta mackor till middag, vilket allt fler också gör.

Atria köper färdigrättsverksamheten Gooh

Atria köper färdigrättsverksamheten Gooh

Atria Sweden AB köper hela aktiekapitalet i svenska färdigrättsverksamheten Gooh. Gooh ingår i Lantmännen Cerealia och tillverkningen sker i ett storkök i Järna söder om Stockholm. Goohs produktutbud kompletterar Atrias sortiment av färdigrätter och erbjuder nya möjligheter för konsumentinriktad produktutveckling för den svenska marknaden.

Jarmo Lindholm, Executive Vice President, Atria Sweden.

Atria Sweden planerar effektivisering

Atria Sweden planerar ett effektiviseringsprogram för att uppnå målen i affärsstrategin och förbättra sin konkurrenskraft och prestanda, samt anpassa företaget till förändringarna på marknaden. Höga råvarukostnader, ökad inflation och en svag krona har lett till förändrade konsumtionsmönster och tuffa prisförhandlingar med handeln. Det innebär att Atria Sweden nu varslar cirka 35 tjänster.

NYHET! Färdiga PLOCKBRICKOR

4 gränslöst goda plockbrickor från Ridderheims

Det har aldrig varit lättare att njuta av plockmat. Ridderheims lanserar 4 färdiga plockbrickor sprängfyllda med smak: La Familia, Mix Clasico, Hola Bonita och Tres Hermanos. De praktiska brickorna innehåller smakmatchade klassiker från Ridderheims och spännande nyheter. Välj, öppna och servera! Enklare blir det inte.

 NYHET! Tunna kycklingfiléer – naturell och chimichurri

Lönneberga lanserar tunna vardagsfavoriter

Vardagsmiddagen är räddad! Lönneberga lanserar tunna kycklingfiléer som är snabba och enkla att tillaga. Till de tunna filéerna används enbart den finaste övre halvan av bröstfilén, så de kan gå rakt i pannan utan att ansas. Välj mellan tunna kycklingfiléer och tunna kycklingfiléer Chimichurri.

Atria och Mycorenas partnerskap ska ge ny generation av hållbara och näringsrika produkter som korv, hamburgare och smörgåspålägg baserade på mykoprotein.

Mycorena och Atria i samarbete för framtidens klimatsmarta livsmedel

Mycorena, en svensk pionjär inom tillverkning av mykoprotein, och Atria Sweden, ett av norra Europas ledande kött- och livsmedelsföretag, har inlett ett partnerskap för att gemensamt utveckla och sälja en ny generation av hållbara och näringsrika produkter som korv, hamburgare och smörgåspålägg baserade på mykoprotein.

NYHET! Lönneberga breddar påläggshyllan

3 bredbara pålägg med kyckling och skinka

Lönneberga introducerar ett helt nytt bredbart pålägg gjort av kyckling/skinka tillsammans med kikärtor. Lönneberga Bredbart pålägg är smakrika, krämiga, proteinrika och gör det lätt att variera dagens alla mackor. Först ut är smakerna Soltorkad tomat med kyckling, Ramslök med kyckling och Grillad paprika med skinka.

Prisvärd husman är höstens vardagsräddare

Prisvärd husman är höstens vardagsräddare

Vardagen är här – och med den skola, jobb, träning, läxor och däremellan ska middagen handlas och lagas. Men bara lugn, Fredagskocken har tagit fram prisvärda och smaksäkra versioner av våra mest omtyckta vardagsrätter med Lithells husmansfavoriter! Alla under 100 kr/4 portioner, den mest prisvärda bara 7,50 kr/1 portion.

Vilka trender lyser starkast på matarenan?

Ridderheimsrapporten Nr 6

Sveriges mest omfattande mattrendrapport är tillbaka. Ridderheimsrapporten Nr 6 djupdyker i värderingar, trender och förändringar som vi ser kommer att påverka matlandskapet framåt. I en osäker omvärld går vi från individualisering mot trygghet och gemenskap. Vi väljer glad mat och söker ordning och reda. Överflöd kan tillhöra historien och kvinnor svajpar vänster om mannen inte lagar mat.

Visa mer

Good Food Better Mood

Atria Sweden är ett av norra Europas ledande matföretag med välkända varumärken som Lönneberga, Sibylla, Ridderheims, Lithells och Gooh!. Vi tror på ”Good food - better mood”. För oss innefattar detta hela livsmedelskedjan – från primärproduktion till konsumentens bord. Atria Sweden har drygt 800 medarbetare, sex produktionsanläggningar och en omsättning på ca 4 Mrd SEK. Företaget ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med 3 700 anställda och en omsättning på ca 1,7 Mrd EUR.