Lönneberga - Svensk kyckling på menyn
Läs Atrias folder om Lönneberga Kyckling och ta del av det sortiment vi erbjuder våra Foodservicekunder. Trevlig läsning!
Läs Atrias folder om Lönneberga Kyckling och ta del av det sortiment vi erbjuder våra Foodservicekunder. Trevlig läsning!
I det senaste numret av Inspiration fokuserar vi på burgare - alltid lika aktuellt! Hitta vilken burgare som passar din verksamhet bäst i "Meet out meat" och läs trendspaningen "Från burgardöd till burgarglöd". Trevlig läsning!
Ridderheims lanserar en lyxig plockbricka med Västerbottensost som stjärnan i en ljuvligt god ostcreme och en magisk mild ölkorv. Ostälskare kan även köpa ostcremen separat. Dessutom lanseras äntligen smakexplosionen Ridderheims Sweety Drops con queso brett i butik.
Maria Skoglund är Regulatory Affairs Officer på Atria och jobbar med lagstiftning och märkning. Hon berättar om hur lagstiftning och märkning driver arbetet framåt för en god konsumentnytta och hur vi på Atria tar ansvar för att erbjuda säkra, goda och näringsriktiga produkter.
Atria Sweden AB köper hela aktiekapitalet i svenska färdigrättsverksamheten Gooh. Gooh ingår i Lantmännen Cerealia och tillverkningen sker i ett storkök i Järna söder om Stockholm. Goohs produktutbud kompletterar Atrias sortiment av färdigrätter och erbjuder nya möjligheter för konsumentinriktad produktutveckling för den svenska marknaden.
Atria Foodservice och Orkla FoodSolutions krokar arm för att tillsammans hjälpa våra kunder på vägen till det klimatkloka köket. Den största delen av matens klimatpåverkan kommer från råvarorna, men även sådant som transporter och tillagningssätt påverkar. Genom detta samarbete tar vi, som två oberoende aktörer, tillsammans vårt ansvar i strävan mot en mer hållbar och hälsosam klimatresa.
Sebastian Madsen, är Key Account Manager på vår Foodservice-verksamhet och har bland annat kategoriansvar för vårt finska kött – Pure Rare. Han berättar om varför det är det självklara alternativet till svenskt kött.
En produktionsmiljö är tuff, det kan vara högljutt, tunga lyft och finnas flera säkerhetsrisker. Sandra Ekström, HR-chef berättar hur vi jobbar för att skapa en trivsam och säker arbetsmiljö – och om utmaningarna vi möter.
Atria Sweden planerar ett effektiviseringsprogram för att uppnå målen i affärsstrategin och förbättra sin konkurrenskraft och prestanda, samt anpassa företaget till förändringarna på marknaden. Höga råvarukostnader, ökad inflation och en svag krona har lett till förändrade konsumtionsmönster och tuffa prisförhandlingar med handeln. Det innebär att Atria Sweden nu varslar cirka 35 tjänster.
Gustaf Holst är teknisk chef på Atria Sweden och har huvudansvaret för vårt teknikteam och vår investeringsprocess. Han berättar om varför de investeringar och upphandlingar vi gör är avgörande för våra hållbarhetsåtaganden.
Det har aldrig varit lättare att njuta av plockmat. Ridderheims lanserar 4 färdiga plockbrickor sprängfyllda med smak: La Familia, Mix Clasico, Hola Bonita och Tres Hermanos. De praktiska brickorna innehåller smakmatchade klassiker från Ridderheims och spännande nyheter. Välj, öppna och servera! Enklare blir det inte.
Vardagsmiddagen är räddad! Lönneberga lanserar tunna kycklingfiléer som är snabba och enkla att tillaga. Till de tunna filéerna används enbart den finaste övre halvan av bröstfilén, så de kan gå rakt i pannan utan att ansas. Välj mellan tunna kycklingfiléer och tunna kycklingfiléer Chimichurri.
Mycorena, en svensk pionjär inom tillverkning av mykoprotein, och Atria Sweden, ett av norra Europas ledande kött- och livsmedelsföretag, har inlett ett partnerskap för att gemensamt utveckla och sälja en ny generation av hållbara och näringsrika produkter som korv, hamburgare och smörgåspålägg baserade på mykoprotein.
Lönneberga introducerar ett helt nytt bredbart pålägg gjort av kyckling/skinka tillsammans med kikärtor. Lönneberga Bredbart pålägg är smakrika, krämiga, proteinrika och gör det lätt att variera dagens alla mackor. Först ut är smakerna Soltorkad tomat med kyckling, Ramslök med kyckling och Grillad paprika med skinka.
Vardagen är här – och med den skola, jobb, träning, läxor och däremellan ska middagen handlas och lagas. Men bara lugn, Fredagskocken har tagit fram prisvärda och smaksäkra versioner av våra mest omtyckta vardagsrätter med Lithells husmansfavoriter! Alla under 100 kr/4 portioner, den mest prisvärda bara 7,50 kr/1 portion.
Rasmus Sunesson är Teamleader för vår uppfödning i Sölvesborg där djuromsorgen är en självklar del av arbetet. Han berättar om hur vi tar hand om våra kycklingar, vilka utmaningar som finns och hur djuromsorgen utvecklats.
Mikael ”Micke” Nilsson är planeringsansvarig för vår primärproduktion och är med under kycklingens hela liv, från kläckning till slakt. Han berättar om vårt djuromsorgsarbete, hur det förändrats och vilka utmaningar vi möter idag.
Sveriges mest omfattande mattrendrapport är tillbaka. Ridderheimsrapporten Nr 6 djupdyker i värderingar, trender och förändringar som vi ser kommer att påverka matlandskapet framåt. I en osäker omvärld går vi från individualisering mot trygghet och gemenskap. Vi väljer glad mat och söker ordning och reda. Överflöd kan tillhöra historien och kvinnor svajpar vänster om mannen inte lagar mat.
Carsten Jörgensen är kvalitets- och miljöchef på Atria Sweden och har det övergripande ansvaret för våra kvalitets- och miljöfrågor. Däribland livsmedelssäkerhet, biosäkerhet och djuromsorg. Han berättar hur vi säkerställer en god djuromsorg.
Tidigare fanns ingen traditionell grillkorv i mindre förpackning, men nu lanseras Lithells Klassisk Grillkorv i en smart liten förpackning om 360g. – Den mindre förpackningen fyller verkligen en funktion för mindre hushåll, men även för större sällskap som vill ha en grillmåltid med variation, säger Irène Degerman, Brand Manager Lithells.